PG Music Home

Se videoen HER

Venlig hilsen
Lindbjerg
Hej,

Sam Mac bruger er jeg jo vanvittig nysgerrig :-), da 2022 versionen endnu ikke er udkommet.

har du prøvet at arbejde med både mikroakkorderne og motifs i et arrangement?
I fald - er du villig til at dele lidt ud med dine erfaringer indtil nu med funktionen?

At dømme efter videoen, ser det ud til at virke fint med Real Tracks, og det giver en slags riff mulighed med Real Tracks. Jeg tænker at der vil være styles som er bedre egnet til dette end andre. Funktionen har været på ønskeseddelen længe.

Forårshilsner
Peter
Jeg har afprøvet mikroakkorderne. Det er en rigtig god funktion. Man kan ofte med held bruge det på enkeltinstrumenter og således fx få en guitar til at spille det man ønsker. Men i det hele taget har man ofte brug for akkordskift, som er mindre end 4. delen. Jeg har endnu ikke afprøvet motif funktionen ( jeg er ikke så gode venner med PC’ e n, så jeg glæder mig til Biab 2022 til Mac).
Vh
Lindbjerg
En af mine største anker har altid været det rigide max 4 akkorder per bar, og fordi workaround har været at køre sangen op i dobbelt tempo og bruge Half Time i Track Time Base - det har medført at sangene pludselig render ind i 255 takters begrænsningen.

Er du stødt på noget i den nye version, hvor man kan låse en bestemt del af et track (real track) - så man ikke render ind i, at det der lyder godt i en eksisterende rendering bliver lavet om næste gang man laver en ny rendering?
PG's eget staff skrev en del om det for noget tid siden, men om det er kommet med i den endelige release til Windows har jeg ikke rigtig kigget med på, da jeg er Mac mand.

Jeg synes at PG Music har oppet deres game og lyttet til en del af den konstruktive kritik der har været især fra Mac-forummet.
Ja, det er ofte, at man har brug for mere end akkorder på 4.delen. Det er et stort fremskridt.
Du kan glæde dig til Biab 2022 til Mac. Riff funktionen er blevet betydeligt forbedret, så den kan netop det, du efterlyser.
Venlig hilsen
Lindbjerg
© PG Music Forums