PG Music Home
Posted By: folkesanger Instrumenter - 05/18/11 08:31 PM
Hejsa, jeg laver countrymusik i mit BIAB, jeg ville gerne at min pedalsteel guitar spille i b stykkerne, er det muligt og i så fald hvordan.
Venligst Steen Olsen.
Posted By: lindbjerg Re: Instrumenter - 05/20/11 03:55 PM
Det kan du godt.

Prøv at indlæse demosangen til stilarten BaladP Ctry Bal. W ped.steel (65). Høreklik på takt 1. Vælg taktindstillinger i menuen. Pedal steel findes på strygerstemmen. I området "Instrumentskift" vælger du "Stryger" og vælger "Mute". Nu er Pedal steel tavs indtil du vælger noget nyt. Gå til takt 17 hvor B-stykket begynder ( i denne sang). Højreklik og vælg igen "Taktindstillinger". Under "stryger" trykker du "Tilbage til normal".
Dette eksempel var med en stilart med "indbygget" Pedal steel. Hvis du har en stilart hvor pedal steel ikke er et af instrumenterne kan du gøre følgende: Generer en passende pedal steel på et af sporene. Du kan enten erstatte et eksisterende instrument eller vælge at generere på melodi eller solistsporet. Gør sådan: Højreklik på den stemme (guitar, stryger, piano....) som du ønsker. Vælg "Tildel RealTracks.." I menuen "Tildel RealTracks til spor" vælger du dit instrument og gentager proceduren som førstnævnt.
Husk man kan generere en anden RealTrack på alle spor, så man er overhovedet ikke bundet til de faste stilarter. Man kan sammensætte instruumenterne helt som man vil.

Håber du kan bruge mit svar, - ellers skriv igen.

VH
Lindbjerg
Posted By: folkesanger Re: Instrumenter - 05/24/11 09:28 AM
Hej Peder, tak for hjælpen med min pedalsteel, det kan jo ind imellem
være svært at finde det rigtige søgeord for det man har brug for.
men det er jo faktisk nemt at mute og normalisere, når man lige ved
ved hvor tricket ligger.
--
Musikalsk Hilsen
Steen Olsen
Posted By: lindbjerg Re: Instrumenter - 05/24/11 01:35 PM
Hej
Godt du fik det til at virke. Ja, BIAB er meget let at komme i gang med, men når man skal i gang med alle finesserne, kan det ofte være svært at finde rundt i de mange dialoger. Men skriv endeligt hvis der er andet du kommer i tvivl om.

VH
Lindbjerg
© PG Music Forums