PG Music Home
Posted By: Stefan G. Rasmussen Real Track er tavse... - 11/15/11 10:25 PM
Jeg er rendt ind i et pludselig opstået problem, og spørger om tips/hjælp..

1: Jeg importerer en MIDi fil og den kommer fint ind med alle akkorder og kan afspille fuldstændig som den er indspillet fra piano/keyboard
2: Nu vil jeg så til at arbejde med denne melodi. Vælger en stilart og godkender at stilart kan benyttes.
Ved tryk på ”>”SPIL” kan jeg som sædvanlig se, hvorledes de enkelte kanaler opbygges til Real Tracks, men når den så skal afspilles høres kun den oprindelige MIDI melodi, og når melodistemmen ”MUTE's” så bliver der tyst som i graven.
Hvad er der sket? Ligger det et eller andet sted i Audio delen?
Posted By: lindbjerg Re: Real Track er tavse... - 11/16/11 03:18 PM
Hej Stefan
Den skal jeg lige tygge på. Vender tilbage med en løsning, hvis jeg kan finde den.
VH
Lindbjerg
Posted By: lindbjerg Re: Real Track er tavse... - 11/20/11 10:06 AM
Hej Stefan
Man kan åbne en MIDI fil på to måder i BIAB:

1) Fil - Åbn MIdi fil
Jeg valgte at åbne "And I love her" med the Beatles. MIDI filen afspilles nu på Melodisporet. Derefter trykker jeg på stilartknappen og vælger fx en Bossa med RealTracks. Når jeg trykker SPIL genereres RT og både MIDIfil og RT afspilles oven i hinanden. Mute melodisporet og du har dit eget RT arrangement.

2) Fil - Importer akkorder fra MIDI fil:

Nu åbnes dialogen "Oversæt akkorder fra MIDI fil. Tryk ÅBN og vælg fil. Denne dialog giver mange muligheder for fx at bevare melodien, når man vil bruge det nye BIAB arrangement. Jeg afkrydsede "Importer til melodi fra kanal" samt valgete pop som forudindstilling. Til slut "OVERSÆT AKKORDER NU. Resultatet: Jeg kunne bevare melodien og lave et (hvilket som helst) BIAB arrangement.

Hvis dine RT genereres normalt i andre sammenhænge, skulle dette også virke for dig. Hvis ikke; skriv igen.

Venlig hilsen
Lindbjerg
© PG Music Forums