PG Music Home
Posted By: bras10 Du har ikke tilknyttet trommenoder... - 01/17/09 03:12 PM
Hver gang jeg vil åbne/lukke stilartbiblioteket popper 4 vinduer op, som skal lukkes for at komme videre. (Det sker også ved visse andre funktioner)

Teksten er: "Advarsel - der er ikke tilknyttet stortrommenoder til dit aktuelle trommesæt"

Når det vindue lukkes popper det næste op og advarer om manglende "hi-hat noder" osv.

Hvordan slipper jeg af med disse advarsler - alternativt rettet problemet?

Jeg har lige opgraderet til 2009 - hvilket ikke har fjernet dette irritationsmoment.

Mvh

Bruno
Posted By: lindbjerg Re: Du har ikke tilknyttet trommenoder... - 01/18/09 09:29 AM
Hej Bruno

Prøv at skrive lidt om dit 'setup'. Problemet ligger ikke i BIAB, men snarere i din synth, - eller rettere i dit valg af output til din synth.
Prøv allerførst at vælge softwaresynthen Forte, som følger med BIAB 2009. (Funkt-MIDI friver opsætning) Husk at krydse feltet 'Brug DXi synth'. Virker alt nu? Hvis det gør skal du prøve at fjerne afkrydsningen. Vælg det rigtige input og output og vælg herefter din synth (øverst i højre hjørne). Hvis din synth ikke er opført der, skal du vælge General MIDI Instrument Misc. Håber problemet er løst. Skriv venligst igen, - både hvis problemet er løst og hvis du stadig har problemer.

Venlig hilsen

Peder Lindbjerg
© PG Music Forums