PG Music Home
Posted By: kjeld paulsen Audio interface? - 07/20/14 06:13 AM
Jeg har anskaffet mig en Scarlett Focusrite 2i4, og synes jeg kan få det til at fungere, men vil lige spørge til en ting:
Jeg har lavet et arrangement i Band in a box, og vil så indspille en guitar indover. Guitaren fylder fint, når jeg afspiller indspilningen, men jeg kan stort set ikke høre den under selve indspilningen. Den bliver forstærket en smule, men ellers er det kun den akustiske lyd jeg har at forholde mig til, mens jeg spiller. Kan jeg gøre noget ved det?
Posted By: lindbjerg Re: Audio interface? - 07/22/14 10:56 AM
Hej Kjeld
Tillykke med dit nye audiointerface. Det bliver du glad for.
Og ja, - du kan på de fleste nyere audio interface indstille balancen mellem baggrundsmusikken og det du indspiller. Det kan man også på dit Focusrite. Der er en stor knap på forsiden, som regulerer forholdet mellem baggrundsmusik og indspilning. Det skal siges, at jeg ikke kender lydkortet så prøv at læse videre i manualen.
Venlig hilsen
Lindbjerg
Posted By: kjeld paulsen Re: Audio interface? - 07/22/14 04:22 PM
Hej,

Jeg synes nu monitorknappen på Focusrite skruer op for alt. Men skidt nu med det.

Har på en instruktionsvideo set at der findes et plugin med navnet amplitube3. Det bliver vist, hvordan man aktiverer det nævnte plugin, men det fungerer ikke for mig. Der kommer en meddelelse om at libiomp5md.dll mangler på computeren.
Kan det være fordi at det kun er på de større udgaver af Biab at disse plugins følger med?

Vh. Kjeld P.
Posted By: lindbjerg Re: Audio interface? - 07/24/14 06:57 AM
Hej Kjeld
Du har ret! Jeg downloadede manualen og kunne se, at den store knap er den generelle volume, men lige ved siden af (til venstre) findes knappen som regulere dit monitorsignal. Hvis du skruer knappen helt til venstre, hører du kun din guitar/stemme og hvis du skruer helt til højre hører du kun baggrundsmusikken. En indstilling omkring "klokken 12" plejer at være passende.

Alle Band-in-a-Box pakker indholder det samme grundprogram. De større pakker indeholder flere RealTracks og RealDrums mm. Amplitube er et selvstændigt program, som du skal installere for sig selv. Jeg er ca. 600 km fra min computer og BIAB så jeg er ikke i stand til at give helt præcise anvisninger på, hvordan du skal installere og konfigurere.

Venlig hilsen
Lindbjerg
Posted By: kjeld paulsen Re: Audio interface? - 07/25/14 04:27 PM
Men tak for hjælpen. Super!
Posted By: kjeld paulsen Re: Audio interface? - 08/01/14 10:42 AM
Nu har jeg også anskaffet aktive monitors, og vil i den forbindelse spørge dig:

Hvilke kabler skal anvendes til at forbinde højtalere og interface? Skal det være de der sælges som højtalerkabler, instrumentkabler, eller audiokabler?

Vh. Kjeld P.
Posted By: lindbjerg Re: Audio interface? - 08/02/14 07:32 AM
Hej Kjeld
Da det er aktive højtalere er højtalerne allerede forbundet med forstærkeren. Det du skal bruge er ledninger fra output på audiomodulet til input i højtalerne. Da jeg ikke ved, hvilke højtalere du har købt, kan jeg ikke sige hvilke stik du skal bruge. Det er enten jackstik eller XLR (mikrofonstik). Det er vigtigt at købe kabler i god kvalitet.
Jeg gætter på, at du skal bruge jackstik i begge ender- altså almindelig guitarkabel, men husk! God kvalitet.
Venlig hilsen
Lindbjerg
© PG Music Forums