PG Music Home
Hej Biaboxere smile

Mit lydkort får en knasende lyd efter en 10 minutters tid og det bliver tiltagende værre indtil det rebootes så virker det ok igen, men så starter misseren forfra efter givne antal minutter - ved nogen noget om hvad man kan gøre ved det?


vh
michael
Hej Michulas
Jeg kan se du har en rigtig kraftig computer, så det kan ikke være den, det er galt med. Hvis dit lydkort fx er sat til 24 bit kan det give den effekt du beskriver. Lydkortet burde stille sig efter det program som bruger det, men det sker ikke altid. Prøv at tjekke din bufferstørrelse. 128 er passende, men hvis du stadig har problemer, - prøv at vælge en højere buffer. Jeg har oplevet problemer i BIAB ved lave bufferstørrelser, som ikke gav de mindste problemer i Cubase.

Hvis dette ikke løser dit problem, må vi håbe, der sidder en anden bruger derude, som kan hjælpe.

Venlig hilsen
Lindbjerg
Der hvor jeg er kommet til nu er at lydkortet kører bedst på en 32 bit platform og Yosemite som jeg kører anvender 64 bit. Jeg tror ikke lydkortet kan følge med simpelthen. Har nu skiftet til Steinbergs UR44 og alt kører som en drøm.
Jeg bruger også Yosemite, men kører Cubase 8 pro 32 bit da min iMac er lidt ældre. Band-in-a-Box kører også 32 bit, men det er ikke noget problem. Egentlig tror jeg at dit problem skyldes, at driverne til dit Echo lydkort ikke er opdateret til Yosemite. Jeg har også lige købt et Steinberg UR 44 til min undervisnings PC. Jeg ved ikke,om du ved det, men UR 44 har en rigtig lækker funktion, som hedder loopback. Hvis man vælger den, kan man sende den samlede lyd (fx mikrofon + BIAB eller Cubase) til andre fx via Skype. Husk at slå funktionen fra, når den ikke skal bruges.
Vh
Lindbjerg
© PG Music Forums