PG Music Home
Posted By: lindbjerg BIAB og iPad - 03/23/15 12:12 PM
Jeg fik denne som mail, men tillader mig at bringe den i forummet så andre evt kan have glæde af svaret.
Lindbjerg

hejsa

Findes der en måde at afspille BIAB-filer med både realdrums og midi instrumenter på, hvor man ikke skal have en computer med?

Jeg tænker på en eventuel ipad-app til live-optrædender. Problemet er, at hvis man laver et backing track i biab, så kan man jo ikke justere volumen, reverb, etc. når man spiller på job.

mvh

mads anderskouv
_________________________
Former music teacher and professional guitar player.
Using Imac OSX 10.6.8 (snow leopard), Soniccell, Yamaha THR-10, Roland MC-808, Roland DR-880.
Posted By: lindbjerg Re: BIAB og iPad - 03/23/15 12:22 PM
Der findes flere måder:
Min foretrukne (hvis lydkvaliteten ikke er afgørende):
Der er kommet en ny funktion i Band-in-a-Box 2015 som hedder Gem som video. Man trykker på Gem som ikonet og vælger Gem som video. På min hjemmeside har jeg lagt nogle prøver, som man bare kan bruge. Se dem her:
http://www.nodeskrivning.dk/index.php/materiale/playback
De ligger egentlig på YouTube, men er indlejret på min hjemmeside. Når man har lavet videoen kan man uploade den direkte til YouTube og derefter gemme den på sin iPad. Du får playback + du kan følge akkorderne.

En anden måde:
Man kan hente en app til sin iPhone eller iPad og derefter kan man overføre sange til iPad. Prøv at se her:
http://www.pgmusic.com/support.iphone.htm
Jeg er aldrig rigtig faldet for denne metode, men prøv det og se hvad du bedst kan lide. Jeg har oprette en selvstændig post, som nøje beskriver denne mulighed.

En tredje mulighed:
Hvis man vil have den bedst mulige lydkvalitet, kan man via Drop'n Drag overføre filerne til en DAW, - f.eks Cubase, Logic, Garageband etc. Her kan man mixe dem og opnå et betydeligt bedre resultat. Husk at deaktivere rumklang og alle effekter i BIAB. Dette er løsningen for de professionelle! Ulempen er kun at man ikke kan se akkorderne bevæge sig, som i den første mulighed.


Venlig hilsen
Lindbjerg
Posted By: megamads Re: BIAB og iPad - 04/01/15 07:21 AM
Dit svar var/er rigtig fint og fyldestgørende.

Min tanke var, at i disse iPad-tider, så havde PG måske lanceret en app, der kunne håndtere BIAB-afspilninger i en eller anden udstrækning...

Endnu en gang tak. Du yder fin support.

mads A
© PG Music Forums