PG Music Home
Posted By: hhs Hvem vinder fremtiden Mac eller PC brugeren? - 06/18/09 10:19 AM
Hej Peder,

Mange har spurgt mig, skal vi nu se bort fra 2009.5 for PC brugerne i år og i fremtiden?. Vil Mac brugerne i fremtiden blive første prioriteret for BIAB?


hilsen

Hans Henrik Schjerbeck
BIAB underviser for PC brugere.
Hej HH

Jeg ved ikke om der kommer en version 2009,5 til Windows i år. PgMusic har haft vældig travlt med at få opdateret Mac versionen. Den har også været påkrævet og længe ventet af Mac brugerne. Jeg kan ikke forestille mig at PgMusic vil satse mere på Mac end på Windows. Det er stadig kun ca. 3% af PC brugerne som er Mac brugere. Ganske vist er Mac fremadstormende og bruges mere og mere af musikfolket, men jeg tror, at mange BIAB brugere har musik som hobby og/eller deltidsbeskæftigelse og vælger at bruge "familiemaskinen" til musikken. Mac bruges endnu primært mest af studier og de meget dedikerede eller de som hele tiden har været Mac-brugere. Men, - som sagt, hvad ved jeg? PgMusic holder altid kortene tæt ind til kroppen.

VH
Peder Lindbjerg
Der kommer en gratis 2009.5 opdatering til både Mac og Windows i august.
Dato endnu ukendt. Det kræves at man allerede har v.2009
De nye funktioner offentliggøres også først senere.
Posted By: hhs Re: Hvem vinder fremtiden Mac eller PC brugeren? - 08/14/09 12:55 PM
Tak for oplysningen Indigo 2. Det var rart at høre, at vi ikke er glemte, os PC-brugere. Forøvrigt har jeg lige set, at de nye opdateringer beskrives af PG-Music. Og at de nye Realtracks kan høres på PG's hjemmeside.

Hilsen

Hans Henrik Schjerbeck
Posted By: hhs Re: Hvem vinder fremtiden Mac eller PC brugeren? - 08/14/09 01:01 PM
For god ordens skyld vil jeg lige sige, at jeg absolut ikke har noget imod Mac brugere, mange af mine venner bruger Mac. Skal jeg undervise i Mac, skal jeg investere i otte nye Mac arbejdspladser. Og det er ikke billigt.

Hilsen

Hans Henrik
Jeg har endnu ikke selv prøvet Mac udgaven, men så vidt jeg kan se, er der egentlig ingen forskelle i brugerfladen, så man kan sagtens undervise efter Windows udgaven for Mac brugere. I andre musikprogrammer som f. eks Cubase er der ingen forskel på Windows og Mac udgaven på brugerfladen.

VH
Lindbjerg
© PG Music Forums