PG Music Home
Posted By: pianopaulus claire - 08/16/10 10:18 AM
hallo
ik heb claire van gilbert o sulligvan gecomponeerd in biab. Ik heb het echter in fis mineur ingevoerd maar ben vergeten om fis in te voeren in het vakje van transpose. Nu ik klaar ben. en de boel wil transponeren naar amineur , waar ik geen voortekens verwacht, krijg ik 3 mollen, en een woud van herstellingstekens. ik heb gezocht bij lead sheet window, notation options, maar ik kom er niet uit Wie kan me helpen om de boel recht te trekken?
waar kan ik overigens mijn biab composities delen?. ik heb het dorp, een beetje, omdat ik zoveel van je hou, en weet je nog wel, ingevoerd.
Posted By: Mike sings Re: claire - 08/24/10 10:03 AM
Zet het stuk weer terug naar je orginele toonsoort. Waarschijnlijk is dat in C geweest. Nu zul je het orginele, door jou ingevoerde schema weer hebben. Zet nu de toonsoort op F#m. Bij het pop-upscherm "OK werkblad transponeren" klik je NEE.
Nu staat je stuk nog steeds in F#m, en weet BiaB ook dat je daadwerkelijk die toonsoort in gedachten had.

Als je nu Am als toonsoort typt, en je zegt bij "OK werkblad transponeren" JA, dan zal BiaB de compositie transponeren naar Am.
© PG Music Forums