PG Music Home
Goed nieuws voor wie inmiddels de Engelstalige versie 2009 van Band-in-a-Box of RealBand in huis hebben: de Nederlandse vertaling kun je downloaden:

- voor Band-in-a-Box http://64.40.99.154/pgfiles/languagesupport/nederlands2009.exe
- voor RealBand: http://64.40.99.154/pgfiles/languagesupport/nederlands2009RB.exe

Bovengenoemde BB opwaardering patch bevat ook de Nederlandstalige Opwaardering Handleiding en het bijgewerkte Help bestand.
Dank je Peter voor de nederlandse subs grts Tonnie
Ik had hem ook heel even geinstalleerd, maar vreemd genoeg kon ik met de nederlandse versie niet uit de voeten. Heb nu de engelse versie maar weer terug gezet. Niet om lullig te doen of zo, maar is de vertaler afkomstig uit Belgie? Het was voor mij echt net iets als een verkapte vorm van het (audio-technisch) Nederlands, vandaar mijn vraag, want mogelijk worden daar andere termen gebruikt... Nou ja in elk geval fijn dat er vast wel mensen zijn die er erg gelukkig mee zullen zijn.
Is dit overigens een officiele vertaling of komt er uiteindelijk nog een andere?
Hi Ab Audio,
De NL versie is vooral bedoeld voor jongeren die niet zo goed Engels begrijpen, daarom zijn misschien sommige vaktermen wat vreemd vertaald. Als je ideeën hebt voor andere vertaling, wil je die dan per email naar nederlands@pgmusic.com sturen?
De vertaling nederlands2009.exe is wel officieel, maar er komt binnenkort een andere versie met een complete Nederlandstalige handleiding. Tegen die tijd zal ook de 2008.5 versie op de NL website vervangen worden door de 2009 versie.
Goei,
Peter
Hoi Peter,

Ja ik snap het en ik zou je graag van dienst zijn, ware het niet dat ik de Nederlandse versie alweer veranderd heb naar de Engelse versie. Het zou me bovendien erg veel tijd gaan kosten als ik alle zaken die ik tegenkom in de Nederlandse versie, moest gaan corrigeren. Hoe prettig het ook mag zijn dat de versie er is voor de Nederlandse jongeren, maar voor mij was er echt net iets teveel dat niet echt lekker vertaald was. En ja om hier nu zoveel tijd in te steken, dan zou het bijna een baan worden en ik sta nu eenmaal niet op de loonlijst. Dit bedoel ik niet lullig hoor, ik vind pgmusic een fijne organisatie en alle hulp die van alle kanten vanaf het forum, de live chats en de mail geboden wordt, is iets dat je lang niet bij elk internetbedrijf tegenkomt. Maar zoals ik al zeg tijd is beperkt, ik doe mijn best mijn steentje bij te dragen in de fora, maar dat is dan ook wel zo ongeveer de limiet qua tijd.

Groet,
Ab
hallo
is er ook een vertaling voor 2008

bvd cor
Hi Cor,

Ja, die is er.
http://64.40.99.154/pgfiles/languagesupport/nederlands2008.exe
Hallo allemaal..
Ik zit nog in de evaluatie voor BiaB 2009, maar wat voor soort vertaling is dit ?
Zit hier een pdf in of..

Zo te zien is het windows only en aangezien ik bill gates allang het huis uit heb geschopt
Ik werk hier met de mac versie.
Citaat:

Hallo allemaal..
Ik zit nog in de evaluatie voor BiaB 2009, maar wat voor soort vertaling is dit ?
Zit hier een pdf in of..

Zo te zien is het windows only en aangezien ik bill gates allang het huis uit heb geschopt
Ik werk hier met de mac versie.




Hallo Doc,

Er is geen Nederlandse versie van BiaB 2009 voor de Mac. Alleen Engels.
Je kunt eventueel de PDF versie van de Nederlandse handleiding gebruiken, maar de Mac versie is niet helemaal hetzelfde als de Windows versie.
Stuur je opmerkingen over Windows s.v.p. naar Microsoft.

Goei,
Peter
Kunt u mij helpen aan een nederlandstalige handleiding (dus de tutorial, in PDF of Word) voor Band in a Box 2005 ?
Ik ben een senior, mijn engels is niet echt geweldig, de versie 2005 heb ik al een aantal jaren, ik ben nu met pensioen en heb eindelijk tijd om hier lekker mee aan de slag te gaan.
Groeten Rien
Citaat:

Kunt u mij helpen aan een nederlandstalige handleiding (dus de tutorial, in PDF of Word) voor Band in a Box 2005 ?
Ik ben een senior, mijn engels is niet echt geweldig, de versie 2005 heb ik al een aantal jaren, ik ben nu met pensioen en heb eindelijk tijd om hier lekker mee aan de slag te gaan.
Groeten Rien




Hallo Rien,
Jazeker, de oudere Nederlandse vertaling staat ook nog op internet:
http://64.40.99.154/pgfiles/languagesupport/nederlands2005.exe
Weet je dat je wel heel veel nieuwe functies mist met versie 2005? Vooral RealDrums en RealTracks - dat zijn live studio opnamen (met een microfoon) die zich aanpassen aan de akkoorden en echt heel goed klinken. Verder een functie om de akkoorden van MP3, WAV of audio-CD muziek uit te puzzelen. Voor $79 (ongeveer 54 Euro) kun je een upgrade (opwaardering) bestellen "van Band-in-a-Box 2007 of eerder".
Veel plezier met Band-in-a-Box.

Goei, Peter
© PG Music Forums