PG Music Home
Posted By: JW.Ronymus opmaat/maat wijzigen in BB 2016 - 10/25/16 05:19 PM
Hoi ; Ik ben nieuw op dit forum en wil jullie graag reeds bedanken voor jullie support .
Deze week is mijn BB 2016 toegekomen en ik zit nog met heel wat beginnersvragen.
Eerst had ik graag geweten hoe ik een opmaat kan creëren en tweede zou ik ook midden in mijn score van maat 4/4 naar 2/4 en terug naar 4/4 moeten kunnen veranderen . Ik heb al overal gezocht maar kan het niet vinden . Wie kan mij daarbij helpen?
Posted By: GHinCH Re: opmaat/maat wijzigen in BB 2016 - 11/21/16 01:52 PM
Hoi, proberen "F5" in de maat.
Posted By: Peter Eigenraam Re: opmaat/maat wijzigen in BB 2016 - 02/23/17 07:19 PM
Originally Posted By: JW.Ronymus
Hoi ; Ik ben nieuw op dit forum en wil jullie graag reeds bedanken voor jullie support .
Deze week is mijn BB 2016 toegekomen en ik zit nog met heel wat beginnersvragen.
Eerst had ik graag geweten hoe ik een opmaat kan creëren en tweede zou ik ook midden in mijn score van maat 4/4 naar 2/4 en terug naar 4/4 moeten kunnen veranderen . Ik heb al overal gezocht maar kan het niet vinden . Wie kan mij daarbij helpen?


Hi JW,

In het Notatie scherm zie je dat er een opmaat aanwezig is waar je Melodie of Solist noten in kunt plaatsen. In die opmaat is er geen akkoord aktief, dus de rest van de band speelt dan niet mee. Wel de metronoom.
Je kunt ook een aantal voorspel maten instellen, door te zeggen dat het couplet bijvoorbeeld pas bij maat 5 begint. Dan krijg je 4 maten voorspel met akkoorden en de complete band.

Zoal GHinCH al schreef, met F5 kun je bij elke maat instellingen wijzigen, zoals 2 tellen per maat of volume wijziging voor elk van de instrumenten, andere stijl of RealTrack enz.

Goei, Peter
© PG Music Forums