Previous Thread
Index
Next Thread
Print Thread
Go To
#171345 08/28/12 01:19 PM
Dansk Band-in-a-Box bruger forum
Joined: Aug 2012
Posts: 6
L
Lennie Offline OP
Newbie
OP Offline
Newbie
L
Joined: Aug 2012
Posts: 6
Hejsa,

ih hvor er jeg glad for at være rendt ind i dette forum, da det ser ud til at være her, jeg kan få lidt hjælp til at komme igang med mit projekt.

Indtil videre har jeg lavet midi filer (covernumre) i BIAB, som så er sendt til min far, der redigerer dem i Musicator og gennem Roland soniccell ud i anlægget. Dette har vi så brugt til vores Trio ud at spille til fester. Jeg ved egentlig ikke så meget om det alt sammen, men har hurtigt lært mig at bruge BIAB.

Nu vil jeg gerne ud og optræde selv med min guitar og anlæg. Jeg vil gerne lave backingtracks til dette i BIAB, jeg vil gerne væk fra at bruge midi filer, så jeg kan afspille backingtracks fra min iPad. Hvordan er det smartest? Hvad skal jeg bruge?

Jeg har PA-anlæg, Roland Soniccell, iPad, mikrofon og guitar, og så BIAB 2010 på PC. Jeg overvejer at købe en Alesis io Dock.
Jeg vil gerne have det hele til at fylde så lidt som muligt, men lyde så godt som muligt. Nogle gode idéer?


Et andet spørgsmål, er at jeg ikke kan finde ud af, hvad jeg gør galt, når jeg vil konvertere midifiler til Wavfiler i BIAB? Den optager og laver en Wav fil, men der er ingen musik på?? Det er vist noget med indstillingerne i lydkort mixer?? Eller hvad?? Kan jeg bruge Roland Sonic cell til det?

Håber på at blive bare lidt klogere )

Mvh

Lennie

Dansk Band-in-a-Box bruger forum
Joined: Jul 2005
Posts: 1,140
Expert
Offline
Expert
Joined: Jul 2005
Posts: 1,140
Kære Lennie
Allerførst; velkommen i forummet, som du forhåbentligt får megen glæde af.

Jeg vil prøve at opridse nogle mulige scenarier for, hvordan du kan spille ude med din guitar og en iPad og evt. andre muligheder.

For det første er der sket rigtig meget med BIAB siden version 10. Der er rigtig mange RealTracks og RealDrums, - nok til at dække enhver stilart. Desuden kan du nu bruge VST synths og instrumenter på hvert spor, desuden er der kommet en mixer. Jeg ville nok opgradere til den nyeste version, hvis jeg var dig. Den dårlige nyhed er så at din dyrt indkøbte SonicCell er ganske overflødig.

Du skriver i overskriften, at du vil starte et hjemmestudie. Og hvad skal man så bruge?. Jeg kender ikke dit budget, men jeg regner med, at du vil have god proff. kvalitet.

Hjertet i ethvert studie en den såkaldte DAW, altså det program du indspiller og redigerer i. Her er der mange muligheder. Jeg bruger selv Cubase 6.5 som er et topprogram, men også meget dyrt. Hvis jeg skulle starte forfra i dag ville jeg nok vælge Logic (kun Mac), da det er (mindst) ligeså godt og er blevet billigt. Andre muligheder er ProTools og endelig et program, som er næsten gratis nemlig Reaper, som har alle de funktioner, man kan forvente at en moderne sequenser. Der findes andre, som også er gode.

Dernæst skal du have et audiomodul. Det indbyggede lydkort i PC'er og Mac'er er altså ikke gode nok til at lave en ordentlig lyd. Audiomoduler findes i mange prisklasser, men mange (heriblandt mig selv) sværger til TC's produkter (TC Twin, eller TC Konnekt 24). TC lydkortet har indbygget rumklang EQ og kompressor. Du kan således indsætte din mikrofon og/eller guitar direkte i audiomodulet og bruge det live sammen med computer eller iPad (hvis du har en Alesis I/O).

Et par gode højtalere er en stor fordel, men hvis man ikke i første omgang har råd, kan man klare sig med et par gode høretelefoner. Og så skal du selvfølgeligt have en PC eller en Mac (til hjemmestudiet).

Jeg har antydet et scenarie. Hvis vi forudsætter du vil have et setup som næsten ingenting fylder og som du kan gå igang med med det samme, kan du vælge følgende: iPad, Alesis I/O, TC Twin samt en opdateret udgave af Band-in-a-Box. Gør følgende: Lav og mix din sang i BIAB, send den til din iPod. Guitaren sætter du i iPod sammen med noget guitarsoftware (der findes forskelligt), mikrofonen sætter du direkte i mixeren eller evt iPad.

En anden mulighed er at mixe færdige lydfiler i dit hjemmestudie og afspille dem med iPad'en.

Du spørger til sidst, hvordan man skal omdanne Midi til Wav. Det gøres lettest med indbyggede synths, men kan med nogen besvær lade sig gøre med din Sonic Cell. Jeg ville ikke gøre det direkte i BIAB, men bruge min DAW.

Jeg kunne skrive meget mere, men afventer at du måske har flere spørgsmål, hvor du fortæller lidt mere om dit hjemmestudie.

Håber ovenstående har været til hjælp, - ellers, spørg bare løs.

Venlig hilsen
Lindbjerg


Musiker. Har lille musikproduktions virksomhed (nodeskrivning, undervisning, studie, oversættelse af bl.a. BIAB). Hvis du synes Band-in-a-Box er vanskelig at komme i gang med, kan jeg tilbyde undervisning via Skype, - også i Cubase. Se min Facebook profil Lindbjerg Musikproduktion
Dansk Band-in-a-Box bruger forum
Joined: Jul 2005
Posts: 1,140
Expert
Offline
Expert
Joined: Jul 2005
Posts: 1,140
Hvis du vil opgradere skal du skynde dig, da dette tilbud udløber snart. Se her:
http://www.pgmusic.com/news.htm

Vh
Lindbjerg


Musiker. Har lille musikproduktions virksomhed (nodeskrivning, undervisning, studie, oversættelse af bl.a. BIAB). Hvis du synes Band-in-a-Box er vanskelig at komme i gang med, kan jeg tilbyde undervisning via Skype, - også i Cubase. Se min Facebook profil Lindbjerg Musikproduktion
Dansk Band-in-a-Box bruger forum
Joined: Aug 2012
Posts: 6
L
Lennie Offline OP
Newbie
OP Offline
Newbie
L
Joined: Aug 2012
Posts: 6
Hej Lindbjerg,

tusind tak for dit svar, det var rigtig dejligt, og noget jeg kan bruge. Puha, har brugt meget tid på at Google mig frem til svar på alle mine spørgsmål, men det gik ikke så helt så godt, men nu kan jeg jo ligefrem komme igang )

Ja, du har ret, jeg har flere spørgsmål:

Når du nu ikke ville lave audio filer i BAIB, men i en DAW, hvordan foregår det så? Åbner du den som midi fil i din DAW?
Eller optager du "live" eller direkte i den? Hvis ja, hvordan gør man det? Er det igennem dit audio modul?

Er audio modul det samme som audio interface? Med TC Twin, mener du da Impact Twin?

Jeg kan se, at en del er rendt ind i problemer med at installere sådan en, kan du give en beskrivelse af, hvordan den skal installeres på både Mac og PC (har begge dele, men vil køre BAIB på PC). Nogle leder efter et lydkort til den, men er det ikke i den? Andre har problemer med drivere. Kan den sluttes til med USB? Og kan man tilslutte en USB-.mikrofon til den?

Kender du noget til kvaliteten af disse apps til iPad:
audiostar, studiotracks, meteor? Kan jeg bruge dem som DAW?

I dine scenarier nævner du ikke noget DAW eller indspilningsprogram, hvorfor ikke?

Desværre skal jeg først til at opbygge et budget, så jeg ville først danne mig et overblik over, hvad jeg egentlig har brug for.
Men der kan lige blive til at starte med en opgradering af BAIB, så kan jeg få begyndt at lave mit repertoire )

Ser frem til at blive endnu klogere )

Mange hilsner fra

Lennie

Dansk Band-in-a-Box bruger forum
Joined: Jul 2005
Posts: 1,140
Expert
Offline
Expert
Joined: Jul 2005
Posts: 1,140
Hej Lennie

Jeg vil prøve at besvare dine spørgsmål så godt jeg kan.

"Når du nu ikke ville lave audio filer i BAIB, men i en DAW, hvordan foregår det så? Åbner du den som midi fil i din DAW?
Eller optager du "live" eller direkte i den? Hvis ja, hvordan gør man det? Er det igennem dit audio modul?"

Band-in-a-Box (nyere versioner)arbejder med både audio (RealTracks og RealDrums) og MIDI.Både audio og MIDI kan trækkes med drop & drag til de fleste DAW's eller man kan hente Midi som MIDI fil. Disse to filtyper kan med held kombineres i din DAW. Dvs. at man ikke involverer audiomodulet eller skal vi kalde det audio interfacet. Det sidste besvarede vist et par spørgsmål mere.

"Med TC Twin, mener du da Impact Twin?" Ja, det gør jeg. Noget jeg ikke tænkte på, da jeg anbefalede netop dette audio interface er, at det er forbundet med firewire. Men der findes masser af gode audio interfaces med både USB og Firewire tilslutning. Prøv at se her:

http://www.4sound.dk/computer/?branch=62

Iøvrigt er der ikke mere særlig meget bøvl med drivere, - det var i "de gode gamle dage".

"I dine scenarier nævner du ikke noget DAW eller indspilningsprogram, hvorfor ikke?" Johh, Jeg nævner bl.a. Cubase, Logic, Reaper, men kunne også have nævnt Sonar og Cakewalk.

"Kender du noget til kvaliteten af disse apps til iPad: audiostar, studiotracks, meteor? Kan jeg bruge dem som DAW?" Jeg har kikket på dem og jeg synes at Meteor ser rigtig spændende ud. Meeen, hvis jeg var dig ville jeg vælge Garage Band, som er Apples egen app (49 kr). Lad dig ikke snyde af prisen. Sammen med en Alesis I/O har man faktisk et fint lille flytbart studie. Alesis I/O har indbygget lydkort af en rimelig god kvalitet.
Men igen, hvis man skal arbejde i længere tid og seriøst, bliver det for "gnidret" med en iPad. Du skriver ikke om du vil installere din Daw på Mac eller PC. Det er ikke noget stort problem at have BIAB på PC og DAW på Mac. Man kan bare bruge et USB stik til at flytte filer.

Håber du er blevet lidt klogere. Det kunne være dejligt, hvis andre brugere ville bidrage med deres erfaringer.

Venlig hilsen
Lindbjerg

Last edited by lindbjerg; 09/01/12 01:09 AM.

Musiker. Har lille musikproduktions virksomhed (nodeskrivning, undervisning, studie, oversættelse af bl.a. BIAB). Hvis du synes Band-in-a-Box er vanskelig at komme i gang med, kan jeg tilbyde undervisning via Skype, - også i Cubase. Se min Facebook profil Lindbjerg Musikproduktion
Dansk Band-in-a-Box bruger forum
Joined: Jul 2005
Posts: 1,140
Expert
Offline
Expert
Joined: Jul 2005
Posts: 1,140
Hov, jeg glemte at nævne, at når du køber Band-in-a-Box, får du gratis RealBand med. Jeg citerer fra manualen: "RealBand er et fuldt udbygget og kraftfuldt sequenser/digitalt indspilningsprogram, som gratis følger med Band-in-a-Box.
Det kan bruges som en stand-alone musik arbejdstation (DAW) eller sammen med Band-in-a-Box som et alt-i-et sequenserprogram med automatisk akkompagnement."

Jeg må indrømme, at jeg ikke kender programmet ret godt, men det er vigtigt at huske, at man investerer utrolig mange timer i at lære et program at kende. Derfor er det vigtigt, at man vælger rigtigt første gang. Hellere betale lidt mere og ikke fortryde bagefter.

VH
Lindbjerg


Musiker. Har lille musikproduktions virksomhed (nodeskrivning, undervisning, studie, oversættelse af bl.a. BIAB). Hvis du synes Band-in-a-Box er vanskelig at komme i gang med, kan jeg tilbyde undervisning via Skype, - også i Cubase. Se min Facebook profil Lindbjerg Musikproduktion
Dansk Band-in-a-Box bruger forum
Joined: Aug 2012
Posts: 6
L
Lennie Offline OP
Newbie
OP Offline
Newbie
L
Joined: Aug 2012
Posts: 6
Hej Lindbjerg

Igen tusind tak for dine svar, jeg er meget taknemmelig

Jo, det er rigtigt, at du nævnte de forskellige DAW´s, det havde jeg også fået med, men det jeg mente er, at du til sidst foreslår et setup, som jeg rigtig godt kan li:

"Hvis vi forudsætter du vil have et setup som næsten ingenting fylder og som du kan gå igang med med det samme, kan du vælge følgende: iPad, Alesis I/O, TC Twin samt en opdateret udgave af Band-in-a-Box. Gør følgende: Lav og mix din sang i BIAB, send den til din iPod. Guitaren sætter du i iPod sammen med noget guitarsoftware (der findes forskelligt), mikrofonen sætter du direkte i mixeren eller evt iPad.

En anden mulighed er at mixe færdige lydfiler i dit hjemmestudie og afspille dem med iPad'en. "

Er der en DAW tænkt med i disse setups?

Jeg har en Macbook, men den er for lille, da den også rummer min mand´s interesse - fotografering

Ellers ville jeg helst køre alt på Mac. Det kommer også en dag. Så i mit ønskestudie tænker jeg, at jeg har Logic, Impact Twin og Band in a box samt en super mikrofon, midikeyboard og guitar, og som setup ud og spille Alesis io Dock og iPad.

Indtil videre vil jeg lave mine backingtracks i BIAB på PC, finde ud af at konvertere dem til audio filer, så jeg kan ligge dem i Garageband på Macbook (den kan jo ikke tage midifiler), og så jeg kan afspille dem live med guitar og sang fra min iPad.
Jeg har også en usb-mikrofon, som jeg vil prøve at optage med i Garageband sammen med backingtracks.

Eller nogen, der har en smartere idé?

Jeg oplevede iøvrigt, at da vi opdaterede Macbook´en til Mountain Lion, så lyder mine midifiler ringere og nu kan jeg ikke afspille dem i iTunes?? Det kunne jeg før. Nogen, der kender til det problem?

Glæder mig til at komme godt igang.

Lennie

Dansk Band-in-a-Box bruger forum
Joined: Jul 2005
Posts: 1,140
Expert
Offline
Expert
Joined: Jul 2005
Posts: 1,140
Hej Lennie
Jeg har udtrykt mig lidt rodet. Jeg har tænkt i to setup: Hjemme (studie) og live.

Men først lidt om BIAB på PC & Mac. BIAB findes til både PC og Mac, men der er forskelle. Der er en del funktioner, som ikke findes i Mac versionen, men i et studie er det ligemeget, - alle kernefunktionerne findes. Desuden kommer opdateringerne til Mac altid senere end til PC og Mac udgaven er ikke oversat til dansk. Hvis du vælger at have dit studie på en Mac, har du jo ikke god lyd på din PC, så overvej hvilken platform du vil vælge. Du nævner at dit ønskesetup indeholder Logic, - et godt valg efter min mening, men det betyder, at du er bundet til Mac platformen da Logic kun findes til Mac.

Dit valg af studiesetup lyder rigtig godt, men det betyder, at du skal have en ny Mac (iMac?) og overlade den anden til din mand.

Live opsætningen lyder også godt. En anden mulighed er at tage en Mac Book med på scenen og bruge Main Stage . Se her: http://www.apple.com/logicpro/mainstage/ . Jeg kender flere proffer, som bruger dette setup. I Main Stage har du alle keyboardlyde, guitarforstærkere og pedaler, alle effekter til vokal etc

Da du er ejer af en Mac er det helt oplagt, at du går i gang med at lære Garage Band at kende. Det er faktisk en rigtig fin DAW. Garage Band på iPad er "lillebror" til Garage Band på Mac som igen er lillebror til den helt proffe studie DAW Logic. Dvs. at du kan lave skitser på iPad'en i din liggestol og direkte overføre filerne til Logic eller Garage Band på Mac'en, hvor du kan arbejde videre med dem. Temmeligt genialt!


"Indtil videre vil jeg lave mine backingtracks i BIAB på PC, finde ud af at konvertere dem til audio filer, så jeg kan ligge dem i Garageband på Macbook (den kan jo ikke tage midifiler), og så jeg kan afspille dem live med guitar og sang fra min iPad.
Jeg har også en usb-mikrofon, som jeg vil prøve at optage med i Garageband sammen med backingtracks."

Hvis du har den nyeste version af BIAB kan du vælge at lave et mix udelukkende bestående af RealTracks & RealDrums. Alt er audio så du skal ikke konvertere. Men MIDI kan også være godt, især de nye SuperTracks. Du skriver, at Garage Band ikke kan tage MIDI filer. Det passer ikke! Du kan trække MIDI filer direkte ind i Garage Band og bruge de meget vellydende softwareinstrumenter. Så tænk ikke på at konvertere MIDI inde fra BIAB.

Håber du kan bruge ovenstående, men husk, det er min personlige mening, der kommer til udtryk, der kan også være mange andre muligheder.

Venlig hilsen

Lindbjerg


Musiker. Har lille musikproduktions virksomhed (nodeskrivning, undervisning, studie, oversættelse af bl.a. BIAB). Hvis du synes Band-in-a-Box er vanskelig at komme i gang med, kan jeg tilbyde undervisning via Skype, - også i Cubase. Se min Facebook profil Lindbjerg Musikproduktion
Dansk Band-in-a-Box bruger forum
Joined: Aug 2012
Posts: 6
L
Lennie Offline OP
Newbie
OP Offline
Newbie
L
Joined: Aug 2012
Posts: 6
Hej Lindbjerg

tak for respons Det er helt sikkert noget jeg kan bruge, en hel ny verden ligger åben, he he!

Wuaw, jeg kan trække mine midifiler ind i Garageband, hvor fedt! Det har jeg ikke kunne før med lånte midifiler (og kan stadig ikke)??

Ja, jeg vil give mig i kast med Garageband - senere Logic.

Jeg er med på, at dine forslag kun er forslag. Jeg er dog lidt forvirret omkring det med at vælge sig en platform? I et tidligere svar nævnte du, at man godt kan have BIAB på PC og så lægge filerne på et USB stik, og så have DAW m.m på mac? Det er sådan jeg har tænkt at lave det? Men går det ud over en god lyd?

Er det rigtig at nodedelen ikke er den samme i mac-versionen af BIAB? Den bruger jeg meget - altså nodedelen.

En ting jeg stadig ikke har fået på plads er det med fil formaterne - undskyld! Men, når jeg laver et nummer i BIAB, og jeg så skal gemme det i en mappe, så er det jo en BIAB-fil - .mgu eller .sgu fil eller hvad de hedder? Er det også audiofiler? Hvordan kommer jeg herfra til en fil, som jeg kan afspille i iTunes? Kan jeg afspille BIAB-filer i Garageband eller i iTunes? Hvis nej, hvordan gør jeg så?

Hvad gør i andre, når i har lavet et nummer med realtracks i BIAB, hvad er så det næste skridt?

Mange hilsner fra

Lennie

Dansk Band-in-a-Box bruger forum
Joined: Jul 2005
Posts: 1,140
Expert
Offline
Expert
Joined: Jul 2005
Posts: 1,140
Hej Lennie

"Wuaw, jeg kan trække mine midifiler ind i Garageband, hvor fedt! Det har jeg ikke kunne før med lånte midifiler (og kan stadig ikke)??"

Det forstår jeg ikke. Det er selvfølgelig Garage Band på Mac'en, jeg mener, og ikke på iPad. Jeg har ikke problemer med at trække hele MIDI filer over i Garage Band. De rigtige instrumenttyper bliver endda automatisk sat op.

Angående platform: Det er rigtigt, at man bare kan bruge et USB stik til at flytte filerne, men hvis du har en masse lækre software synths/instrumenter på din studiecomputer, vil man (på de nyeste versioner) kunne bruge dem direkte på BIAB. Hvis man flytter filer kan man selvfølgelig bruge sine software-instrumenter i sin DAW.

Ja, nodedelen på Mac versionen er ikke så god som på PC. Jeg har BIAB både til PC og Mac og bruger dem lidt på skift. Hvis du bruger nodedelen,- vælg Windows versionen.

BIAB gemmer som .sgu og .mgu. mgu betyder, at der er indspillet på melodisporet. Og nej, BIAB filer kan kun afspilles fra BIAB. Du skal eksportere som MIDI eller .Wav. Hvis du har RealTracks eller RealDrums kan du bruge drag'n Drop. MIDI filer laves ved at trykke på MIDIfil ikonet. Nu får du en dialogboks, hvor du kan vælge forskellige parametre.

Last edited by lindbjerg; 09/03/12 08:36 AM.

Musiker. Har lille musikproduktions virksomhed (nodeskrivning, undervisning, studie, oversættelse af bl.a. BIAB). Hvis du synes Band-in-a-Box er vanskelig at komme i gang med, kan jeg tilbyde undervisning via Skype, - også i Cubase. Se min Facebook profil Lindbjerg Musikproduktion
Dansk Band-in-a-Box bruger forum
Joined: Aug 2012
Posts: 6
L
Lennie Offline OP
Newbie
OP Offline
Newbie
L
Joined: Aug 2012
Posts: 6
Hej Lindbjerg

Tak for svar.

Nu lykkes det mig at finde ud af at lave audiofiler, tror det var noget med at vælge DXI i driveropsætningen, og så drag´n drop i stedet for at trykke på Wav ikonet på værktøjslinjen.

Jeg har fået købt et par Realpak´s og er nu himmel henrykt over denne nye lyd Så nu har jeg vinket farvel til familien...


Er det muligt, at jeg kan sende en af mine lånte midifiler til dig, så du kan se om du kan få dem til at spille i Garageband?

En anden ting er, når jeg henter lånte midifiler ind i BIAB, lægger de sig ind på melodisporet. Kan man på en eller anden måde komme til at redigere i dem på de individuelle spor?

Venligste hilsner

Lennie

Dansk Band-in-a-Box bruger forum
Joined: Jul 2005
Posts: 1,140
Expert
Offline
Expert
Joined: Jul 2005
Posts: 1,140
Hej
Godt at det lykkedes med at lave audiofiler.

Ja, RealTracks lyder rigtig godt. Husk, at det er dyrere at købe RealPaks hver for sig end at købe "hele pakken".

Ja, du må godt sende MIDI filerne til mig.

Det sidste du spørger om, fortjener en grundig behandling. Jeg vil oprette en ny post, som besvarer dit spørgsmål.

VH
Lindbjerg


Musiker. Har lille musikproduktions virksomhed (nodeskrivning, undervisning, studie, oversættelse af bl.a. BIAB). Hvis du synes Band-in-a-Box er vanskelig at komme i gang med, kan jeg tilbyde undervisning via Skype, - også i Cubase. Se min Facebook profil Lindbjerg Musikproduktion
Previous Thread
Next Thread
Go To

Link Copied to Clipboard
ChatPG

Ask sales and support questions about Band-in-a-Box using natural language.

ChatPG's knowledge base includes the full Band-in-a-Box User Manual and sales information from the website.

PG Music News
Band-in-a-Box® 2024 Review: 4.75 out of 5 Stars!

If you're looking for a in-depth review of the newest Band-in-a-Box® 2024 for Windows version, you'll definitely find it with Sound-Guy's latest review, Band-in-a-Box® 2024 for Windows Review: Incredible new capabilities to experiment, compose, arrange and mix songs.

A few excerpts:
"The Tracks view is possibly the single most powerful addition in 2024 and opens up a new way to edit and generate accompaniments. Combined with the new MultiPicker Library Window, it makes BIAB nearly perfect as an 'intelligent' composer/arranger program."

"MIDI SuperTracks partial generation showing six variations – each time the section is generated it can be instantly auditioned, re-generated or backed out to a previous generation – and you can do this with any track type. This is MAJOR! This takes musical experimentation and honing an arrangement to a new level, and faster than ever."

"Band in a Box continues to be an expansive musical tool-set for both novice and experienced musicians to experiment, compose, arrange and mix songs, as well as an extensive educational resource. It is huge, with hundreds of functions, more than any one person is likely to ever use. Yet, so is any DAW that I have used. BIAB can do some things that no DAW does, and this year BIAB has more DAW-like functions than ever."

Happy Easter! Holiday Hours...

2024 is well underway - it's already Easter Weekend!

Our Customer Service hours this weekend are:

Friday, March 29: 8-4
Saturday, March 30: 8-4
Sunday, March 31: closed

Regular hours resume Monday, April 1st - no joke!

Convenient Ways to Listen to Band-in-a-Box® Songs Created by Program Users!

The User Showcase Forum is an excellent place to share your Band-in-a-Box® songs and listen to songs other program users are creating!

There are other places you can listen to these songs too! Visit our User Showcase page to sort by genre, artist (forum name), song title, and date - each listing will direct you to the forum post for that song.

If you'd rather listen to these songs in one place, head to our Band-in-a-Box® Radio, where you'll have the option to select the genre playlist for your listening pleasure. This page has SoundCloud built in, so it won't redirect you. We've also added the link to the Artists SoundCloud page here, and a link to their forum post.

We hope you find some inspiration from this amazing collection of User Showcase Songs!

Congratulations to the 2023 User Showcase Award Winners!

We've just announced the 2023 User Showcase Award Winners!

There are 45 winners, each receiving a Band-in-a-Box 2024 UltraPAK! Read the official announcement to see if you've won.

Our User Showcase Forum receives more than 50 posts per day, with people sharing their Band-in-a-Box songs and providing feedback for other songs posted.

Thank you to everyone who has contributed!

Video: Volume Automation in Band-in-a-Box® 2024 for Windows®

We've created a video to help you learn more about the Volume Automation options in Band-in-a-Box® 2024 for Windows.

Band-in-a-Box® 2024: Volume Automation

www.pgmusic.com/manuals/bbw2024full/chapter11.htm#volume-automation

Video: Audio Input Monitoring with Band-in-a-Box® 2024 for Windows®

We've created this short video to explain Audio Input Monitoring within Band-in-a-Box® 2024, and included some tips & troubleshooting details too!

Band-in-a-Box® 2024: Audio Input Monitoring

3:17: Tips
5:10: Troubleshooting

www.pgmusic.com/manuals/bbw2024full/chapter11.htm#audio-input-monitoring

Video: Enhanced Melodists in Band-in-a-Box® 2024 for Windows®!

We've enhanced the Melodists feature included in Band-in-a-Box® 2024 for Windows!

Access the Melodist feature by pressing F7 in the program to open the new MultiPicker Library and locate the [Melodist] tab.

You can now generate a melody on any track in the program - very handy! Plus, you select how much of the melody you want generated - specify a range, or apply it to the whole track.

See the Melodist in action with our video, Band-in-a-Box® 2024: The Melodist Window.

Learn even more about the enhancements to the Melodist feature in Band-in-a-Box® 2024 for Windows at www.pgmusic.com/manuals/bbw2024upgrade/chapter3.htm#enhanced-melodist

Forum Statistics
Forums66
Topics81,398
Posts732,548
Members38,442
Most Online2,537
Jan 19th, 2020
Newest Members
danielsk, Mark Morgan, zagrajbarke, Ernest J, Izzy
38,442 Registered Users
Top Posters(30 Days)
MarioD 199
Al-David 133
DC Ron 115
rsdean 85
dcuny 83
Today's Birthdays
(charlie), WobblyGstring
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5