Ik gebruik BB al sinds de Windows 3.1 tijd. Ik heb steeds upgrades gekocht - bijna altijd rechtstreeks bij PG Music. Ik heb nu BB 2008.5 Megapak in gebruik.
Bij de meeste upgrades heb ik OVER een oude versie heen geinstalleerd. Daarbij is nog heel veel blijven staan wat verouderd/overbodig is. Mijn BB map is nu ruim 15 Gigabyte groot en dat is nog zonder de 896 Mb aan videos. Er staan nog files in van 1991.

Binnenkort stap ik over naar Windows 8 en dat wordt dan een helemaal schone (opnieuw-) installatie. Bij die gelegenheid wil ik ook alles van BB kwijt dat overbodig is. Hoe pak ik dat het beste aan? De meeste upgrades heb ik destijds gekocht als een download. Slechts zo af en toe heb ik ook de CD's laten komen. En de meesten daarvan zijn inmiddels weggegooid. Ik heb de 2007 Megapak upgrade CD's nog en ik meen dat dat zich liet installeren op een nieuw systeem waar nog geen oudere BB versie opstond. Ik heb ook de 2008-5 Megapak upgrade en diens Patch update Build 264 en Realband 3c. Zouden die bruikbaar zijn zonder een geinstalleerde voorgaande versie? Maar waarschijnlijk worden die 2007 en 2008 versies niet door Windows 8 geaccepteerd.
Ik gebruik BB veelvuldig voor het editen en afspelen van begeleidingsmuziek. Met Realband doe ik niets dus dat hoeft niet te gaan werken.

In Nederland zijn de afgelopen maand op veel plaatsen informatiesessies geweest over de nieuwe Windows. Ook Microsoft raadt een clean install aan en bij de genoemde sessies waren er regelmatig bekenden die dezelfde vraag stelden als in DEZE message.

Samengevat: welke UPGRADE kan een ouwe trouwe klant bij PG Music kopen die werkt onder Windows 8, 64 bit en die eventueel niet MEER functie heeft dan versie 2008-5?

Dank, JanS


Sony VPCF13Z1E, Intel i7 Q740 8Gb Win 7 64bit. Yamaha WX 5 windcontroller - VL70m.