You need to be logged in to post on the forum
Topic Options
Index
#180985 - 11/27/12 03:38 AM [Dansk Band-in-a-Box bruger forum] Alesis S4 patch til BIAB
Topsy Offline
Newbie

Registered: 11/27/12
Loc: Møn
Er der nogen der har prøvet at lave en
patch til BIAB fra bunden af ?

Har fundet ud af hvad type S4'eren er men
om jeg laver det korrekt er jeg lidt i tvivl
om.

Vedlægger lidt af hvordan jeg er begyndt.
Bruger TextEdit. Skal jeg gemme som HTML f.eks.?
Kan jeg bare smide dokumentet ind i BIAB's mappe ?

<patch/program change>.<bank0/controller#0/MSB>
0=Perihellon; synth
1=Rock Piano; keyboard
2=Orchestra; brass
3=Stereo6Str; guitar
4=WindEnsmbl; sax
5=Slap It!; bas
6=FireStrings; string
7=Quadratix; synth
8=D4 Pwr Kit; perc

Venlig hilsen
Topsy, Møn

Edited by lindbjerg (12/01/12 05:08 PM)

#180986 - 11/28/12 11:11 AM [Dansk Band-in-a-Box bruger forum] Re: Alesis S4 patch til BIAB [Re: Topsy]
lindbjerg Offline
Expert

Registered: 07/20/05
Loc: Danmark
Hej Topsy

Det er ret modigt, at gå i gang med sådan en opgave, men det kan lade sig gøre. Jjeg kender ikke Alesis S4, men er den GM kompatibel? Jeg bringer et citat nedenfor, hvor der står lidt om patch filer

Band-in-a-Box Patch Maps

These files allow you to easily access patches on higher banks of your synthesizer, where patches greater than the basic 128 General MIDI (GM) patches reside. Most customers will find the default program settings sufficient, and patch maps for some common synths are included with the program.

Since PG Music doesn't have access to all of the various synthesizers available, most of the patch maps below have been generously provided by our customers. If you would like to report any problems with these files, or if you would like to submit a new or updated patchmap, please send us an email to [Email]support@pgmusic.com.[/Email]

Band-in-a-Box Patch Map Files (*.PAT) - These files can have any name as long as they have the .pat file extension. Save them in your Band-in-a-Box Folder, and choose them by going to the patches on higher banks dialog ("+" button

Jeg har åbnet en *.pat fil i Notesbloksom du kan se nedenfor:

[Roland SC-8850: SC-88 Map]
1.0.2= Piano 1
2.0.2= Piano 2
3.0.2= Piano 3
4.0.2= Honky-tonk
5.0.2= E.Piano 1
6.0.2= E.Piano 2
7.0.2= Harpsichord
8.0.2= Clav.
9.0.2= Celesta
10.0.2= Glockenspiel
11.0.2= Music Box
12.0.2= Vibraphone
13.0.2= Marimba
14.0.2= Xylophone
15.0.2= Tubularbell
16.0.2= Santur
17.0.2= Organ 1
18.0.2= Organ 2
19.0.2= Organ 3
20.0.2= ChurchOrg.1
21.0.2= Reed Organ
22.0.2= AccordionFr
23.0.2= Harmonica
24.0.2= Bandneon
25.0.2= Nylonstr.Gt
26.0.2= Steelstr.Gt
27.0.2= Jazz Gt.
28.0.2= Clean Gt.
29.0.2= Muted Gt.
30.0.2= OverdriveGt
31.0.2= DistortionGt
32.0.2= Gt.Harmonix
33.0.2= AcousticBs.
34.0.2= FingeredBs.
35.0.2= Picked Bass
36.0.2= FretlessBs.
37.0.2= Slap Bass 1
38.0.2= Slap Bass 2
39.0.2= SynthBass 1
40.0.2= SynthBass 2
41.0.2= Violin
42.0.2= Viola
43.0.2= Cello
44.0.2= Contrabass
45.0.2= Tremolo Str
46.0.2= Pizz.Str.
47.0.2= Harp
48.0.2= Timpani
49.0.2= Strings
50.0.2= SlowStrings
51.0.2= SynStrings1
52.0.2= SynStrings2
53.0.2= Choir Aahs
54.0.2= Voice Oohs
55.0.2= SynVox
56.0.2= Orch.Hit
57.0.2= Trumpet
58.0.2= Trombone
59.0.2= Tuba
60.0.2= Muted Tp.
61.0.2= FrenchHorns
62.0.2= Brass 1
63.0.2= SynthBrass 1
64.0.2= Syn.Brass 2
65.0.2= Soprano Sax
66.0.2= Alto Sax
67.0.2= Tenor Sax
68.0.2= BaritoneSax
69.0.2= Oboe
70.0.2= EnglishHorn
71.0.2= Bassoon
72.0.2= Clarinet
73.0.2= Piccolo
74.0.2= Flute
75.0.2= Recorder
76.0.2= Pan Flute
77.0.2= Bottle Blow
78.0.2= Shakuhachi
79.0.2= Whistle
80.0.2= Ocarina
81.0.2= Square Wave
82.0.2= Saw Wave
83.0.2= SynCalliope
84.0.2= ChifferLead
85.0.2= Charang
86.0.2= Solo Vox
87.0.2= 5th Saw
88.0.2= Bass & Lead
89.0.2= Fantasia
90.0.2= Warm Pad
91.0.2= Polysynth
92.0.2= Space Voice
93.0.2= Bowed Glass
94.0.2= Metal Pad
95.0.2= Halo Pad
96.0.2= Sweep Pad
97.0.2= Ice Rain
98.0.2= Soundtrack
99.0.2= Crystal
100.0.2= Atmosphere
101.0.2= Brightness
102.0.2= Goblin
103.0.2= Echo Drops
104.0.2= Star Theme
105.0.2= Sitar
106.0.2= Banjo
107.0.2= Shamisen
108.0.2= Koto
109.0.2= Kalimba
110.0.2= Bag Pipe
111.0.2= Fiddle
112.0.2= Shanai
113.0.2= Tinkle Bell
114.0.2= Agogo
115.0.2= Steel Drums
116.0.2= Woodblock
117.0.2= Taiko
118.0.2= Melo. Tom 1
119.0.2= Synth Drum
120.0.2= Reverse Cym.
121.0.2= Gt.FretNoiz
122.0.2= BreathNoise
123.0.2= Seashore
124.0.2= Bird
125.0.2= Telephone 1
126.0.2= Helicopter
127.0.2= Applause
128.0.2= Gun Shot

Prøv at lave den i Notesblok og gem med filnavn.pat

Held og lykke med projektet.

Venlig hilsen
Lindbjerg

Edited by lindbjerg (12/01/12 05:09 PM)
Musiker. Har lille musikproduktions virksomhed (nodeskrivning, undervisning, studie, oversættelse af bl.a. BIAB). Hvis du synes Band-in-a-Box er vanskelig at komme i gang med, kan jeg tilbyde undervisning via Skype, - også i Cubase Se min hjemmeside: nodeskrivning.dk

#180987 - 12/02/12 08:46 AM [Dansk Band-in-a-Box bruger forum] Re: Alesis S4 patch til BIAB [Re: lindbjerg]
Topsy Offline
Newbie

Hej Lindbjerg - tak for dit svar.

Nej Alesis S4 lydmodulet er ikke GM kompertibelt, det
er vist nok derfor jeg må lave en patch som er i overens-
stemmelse med S4rens instr. organisering.

Har fundet ud af S4 bruger Bank Select Command (controller 0)
og det er jo det samme som Roland, så jeg vil prøve at sætte
det op som du har skitseret.

Tak.

Venlig hilsen

Topsy

#180988 - 12/12/12 03:00 AM [Dansk Band-in-a-Box bruger forum] Re: Alesis S4 patch til BIAB [Re: Topsy]
Topsy Offline
Newbie

Hej igen igen Lindbjerg.

Nu har jeg smidt S4 patchen ind i mappen.

Når jeg vælger higher bank fra biab er den
greyed out hvorimod SC88 er anvendelig.

Så åbner jeg sæføli begge i TextEdit og der
kan jeg ikke se jeg har gjort noget forkert.

Kan du?

Vh

Torben, Møn

PS: Hvordan vedlægger jeg screenshots ?

#180989 - 12/17/12 03:19 PM [Dansk Band-in-a-Box bruger forum] Re: Alesis S4 patch til BIAB [Re: Topsy]
lindbjerg Offline
Expert

Uuups
Jeg har simpelt hen ikke set, der er kommet en ny post. Jeg undskylder ydmygst og vil svare hurtigst muligt.
Vh
Lindbjerg
Musiker. Har lille musikproduktions virksomhed (nodeskrivning, undervisning, studie, oversættelse af bl.a. BIAB). Hvis du synes Band-in-a-Box er vanskelig at komme i gang med, kan jeg tilbyde undervisning via Skype, - også i Cubase Se min hjemmeside: nodeskrivning.dk

#180990 - 12/18/12 11:40 AM [Dansk Band-in-a-Box bruger forum] Re: Alesis S4 patch til BIAB [Re: lindbjerg]
lindbjerg Offline
Expert

Her er svaret på hvordan man indsætter billeder:

For at tilføje et billede til din meddelelse eller signatur, skal du have et billede klar på en web server. Det kan f.eks. være et billede fra din personlige hjemmeside. For at anbringe et billede i en meddelelse, brug følgende Markup Tag:

[image]http://www.url_to_image.com/image_name.gif[/image]

Hvis du f.eks. har et billede som hedder cateye.gif og det findes på din hjemmeside på http://www.mywebsite.com/pics, skal du bruge følgende billed markup:

[image]http://www.mywebsite.com/pics/cateye.gif[/image]

Du kan gøre det samme med din signatur. Klik på muligheden, som findes på alle sider. Klik herefter på "Personlig information, email, password...". Se efter signaturboksen og tast den ønskede information, inklusiv billeder/markup, som ovenfor nævnt.

Bemærk: For at forumet skal fungere hurtigt for alle, anbefales det at billedstørrelsen ikke overstiger 35k.

Man kan altså ikke bare indsætte billeder, men det kan lade sig gøre.
Venlig hilsen
Lindbjerg

#180991 - 12/18/12 11:52 AM [Dansk Band-in-a-Box bruger forum] Re: Alesis S4 patch til BIAB [Re: Topsy]
lindbjerg Offline
Expert

Her er en mere omfattende instruktion, som jeg har hentet på support siderne. Det er på engelsk, men det er formodentlig ikke et problem:

You can manually create a patch map by using a simple word processor, such as TextEdit. We will use the Roland SC8820 as our synthesizer example.

If you want to add comments to the PAT file you must insert a semi-colon. Here is an example:

; This is how you would add comments to a pat file.
; You can add as many comments into the file as you wish
; as long as you insert a semi-colon. It is a good idea to
; include some basic documentation - information about what
; synthesizer(s) the patch map can be used with, and what
; banks of sounds it allows you to access.

One thing you will need to know is which controller your synth or module uses to send bank changes. This information can usually be found in your synth documentation. As a general rule:

Roland uses controller 0 (MSB)
Yamaha uses controller 32 (LSB)
Korg will often use both or a combination
You enter patches into your patch map using the following format:

<patch/program change>.<bank0/controller#0/MSB>.<bank32/Controller#32/LSB>=PatchName

Your first bank should consist of 128 patches. In most cases this is the GM bank which is Bank 0. You do not need a header for Bank 0 like you would with the other banks, and you only need the patch number. For other banks, you need to insert a header, such as "[Bank 1]". Below is a sample patch map. Note that in this example, Bank 0 only has 7 patches. Normally there would be 128.

--------------------

; This is a sample patch map for the Roland SC8820
; The SC8820 Uses Controller 0, which is also known as MSB

1=Piano 1
2=Piano 2
3=Piano 3
4=Honky-tonk
5=E.Piano 1
6=E.Piano 2
7=Harpsichord

[Bank 1]
1.1=Upright Piano
2.1=Pop Piano
3.1=EG+Rhodes 1
6.1=E.Piano 3
7.1=Harpsichord2
8.1=Clav. 2
9.1=Pop Celesta

[Bank 2]
1.2=Mild Piano
2.2=Rock Piano
3.2=EG+Rhodes 2
7.2=Harpsichord 3
8.2=Atk. Clav.1
16.2=Santur 3
17.2=Ful Organ 1

--------------------

As an example, let's look at Bank 1. The first instrument is Patch number 1, Bank (MSB) 1, and the instrument name is Upright Piano.

Some synths or modules use controller 32, which is also known as LSB. It follows the same principle as above. Below is a sample patch map.

--------------------

; This is an example of controller 32, as well a synth that uses
; both controller 0 and 32.
; In this case, you do not need to enter a bank header like the Controller 0 patch maps

1=Piano 1
2=Piano 2
3=Piano 3
4=Honky-tonk
5=E.Piano 1
6=E.Piano 2
7=Harpsichord
1.0.1=Upright Piano
2.0.1=Pop Piano
3.0.1=EG+Rhodes 1
6.2.1=E.Piano 3
7.2.12=Harpsichord2
8.2.12=Clav. 2
9.2.12=Pop Celesta

--------------------

Again the first number represents the Patch number. The second number represents the controller 0 bank number, and the third number is the controller 32 bank number.

1.0.1=Upright Piano
Patch number 1, controller 0 bank 0, controller 32 bank 1.

6.2.1=E.Piano 3
Patch number 6, controller 0 bank 2, controller 32 bank 1.

9.2.12=Pop Celesta
Patch number 9, controller 0 bank 2, controller 32 bank 12.

Once you have finished creating your file, give it a name such as "MyPat.pat". "MyPat" can be any name you choose. Put your patch (*.Pat) file that you created into your Band-in-a-Box Folder (usually C:\bb), and you are finished. If you create a patch map that is not available for download on our website, and you would like to share it with other Band-in-a-Box users, please email the file as an attachment to support@pgmusic.com.

#180992 - 12/20/12 11:39 AM [Dansk Band-in-a-Box bruger forum] Re: Alesis S4 patch til BIAB [Re: lindbjerg]
Topsy Offline
Newbie

Hej Lindbjerg.

De er godt nok noet a en omvej for at sende et billed - tak for kaffe
hvorfor i alverden kan PG ikke gøre som alle andre ?

Og max 35 K - come on !

Jeg har tidligt læst alt det du sender til mig.

Du svarer ikke på billederne. Hvorfor er
den ene aktiv og min S4 patch passiv selvom de
står skreven ens ?

h

Torben
Møn

#180993 - 12/20/12 11:40 AM [Dansk Band-in-a-Box bruger forum] Re: Alesis S4 patch til BIAB [Re: Topsy]
Topsy Offline
Newbie

Og hvorfor i alverden står der fortsæt og ikke send ?

#180994 - 12/22/12 07:01 AM [Dansk Band-in-a-Box bruger forum] Re: Alesis S4 patch til BIAB [Re: Topsy]
lindbjerg Offline
Expert

Den engelske tekst var "proseed"
Lindbjerg

#180995 - 12/22/12 07:18 AM [Dansk Band-in-a-Box bruger forum] Re: Alesis S4 patch til BIAB [Re: lindbjerg]
lindbjerg Offline
Expert

Jeg har søgt efter en patch på nettet, men har ikke fundet nogen. Jeg ved heller ikke, om det er formålstjenligt at bruge en 'iikke' GM' hardware synth. Jeg har skrottet både min Alesis Q6 og min Roland Sound CanvasM -GS 64, da lydene fra gode softsynths og samlere er meget bedre. Men der kan selvfølgelig være lyde, som du ikke kan undvære. Jeg har aldrig selv prøvet at lave en .pat fil og kan ikke komme med flere gode råd. Måske er der andre her på forummet, som kan hjælpe? Ellers, - prøv at kontakte PgMusics support. De kan med sikkerhed besvare dine spørgsmål.
Glædelig jul
Lindbjerg

PG Music News
Band-in-a-Box® Version 2018 for Windows is a HIT!

Since the release of Band-in-a-Box® 2018 for Windows, we've received some great feedback!

"Oh wow. [The Audio Chord Wizard] has got to be the coolest enhancement to 2018 Band-in-a-Box. This is so-o-o powerful. Thank you, thank you, thank you!!"
"2018 is a great release in so many ways!"
"Nice work, as usual!!"
"Luvin' it so far!"
"And yet again you manage to come up with styles and instruments that we absolutely 'must have'!"
"Great to have the Oohs and Ahhs RealTracks!"
"The RealTracks are worth their weight in gold to me. They really are an amazing invention for music creators."
"Every one of these tracks is phenomenal!"
"You guys just keep blowing us away."
"This is an amazing product. I tip my hat and thank you immensely."
"Awesome job once again!"
"What an unexpected treat!"
"What a fantastic idea PG music! I love to know who specifically thought of this idea. What an unexpected treat!!"
"Video set number three with Oliver Gannon is phenomenal just by itself! I've been asking for additional instruction from him for sometime And here it is! Plus it looks like there's something for everyone. You really out did yourself on this one PG Music - way to go!"
"Just tonight popped together a quick video using one of the new video styles. Must say the whole process worked without a hitch so this really does look like a great new feature. And what a great teaching aid this could be!"
"Come on, whats not to like about this"
"The new Audio Chord Wizard is my favorite new feature!"
"THIS IS EXCITING!"
"This should be great for creating backing tracks for covers."
"I know what I'm getting for Christmas!"
"What a release!!!"
"The XTRA Styles are fantastic any future idle music-related minutes I may have had are now totally gone gonna find that perfect background rhythm on just about every one of my favorites!!!"
"Recent retirement and the 2018 version of BIAB is a perfect combination!!"
"it's educational utility and potential is awesome!!!"
"I must say, the new harmony options in particular have me champing at the bit!"
"Love the new Video RealTracks!"
"The mixer included into the StylePicker is a great addition."
"This will give my students a great overview of what's going on in an arrangement with the different instruments.!!!"
"A musician must have."
"Lovin' the new RealTracks!!!"
"Amazing!"

Upgrade your Band-in-a-Box® to version 2018 during our special for great savings & Bonus PAKs! www.pgmusic.com/bbwin.packages.htm

Vocal "Oohs" and "Aahs" RealTracks Tutorial Video

Here's a video showing you the different ways you can use the Vocal "Oohs" and "Aahs" RealTracks, new with Band-in-a-Box® 2018 for Windows!

Video link - Band-in-a-Box® 2018 for Windows, now with Vocal "Oohs" and "Aahs" RealTracks!

Plus, here are two audio demos, the full versions of two of the songs that appear in this video:

http://demos.pgmusic.com/audio/allstyledemos2/_LAZYDAY_full_demo.m4a
http://demos.pgmusic.com/audio/allstyledemos2/DownByTheSalleyGardens_with_VocalOohsAahs.m4a

Purchase RealTrack Set 278: Shiny Vocals Oohs and Aahs for just $29 here. It's also included in the Band-in-a-Box® 2018 for Windows PlusPAK, UltraPAK, and Audiophile Edition.

Band-in-a-Box® Version 2018 Build 506 Update Available!

Band-in-a-Box® 2018 for Windows users can download the latest Build 506 at http://www.pgmusic.com/support_windowsupdates.htm#506

Summary of Changes since 2018 Build 205:
Added: "Export Song as Audio File..." menu item has been added to the Audio menu.
Added: BB2018 tutorials folder.
Added: New styles (STY files) for many of the new RealTracks in Sets 278-300 and MIDI SuperTracks sets 25-27.
Added: StylePicker User Categories updated for Xtra Styles PAK 4.
Updated: Styles database
Updated: Various improvements (including Db offset adjustments) to many of the new STY files and .SGU demos included with RealTracks Sets 278-300.
Fixed: "K3" did not work in the chord sheet for copying 3 bars (8 bars would be copied instead).
Fixed: Band-in-a-Box always opens with a maximized window briefly before resizing to the user's saved size.
Fixed: Band-in-a-Box will not open using the proper window size if the Mixer window was open while exiting.
Fixed: Deleting a region of chords would cause "Undo Delete Bars" to appear in the Edit menu, but do nothing unless chosen twice.
Fixed: Error "Input and output sample rates must match" might show when the devices do have matching sample rates.
Fixed: Flash messages were not being added to the flash message log.
Fixed: If Band-in-a-Box was in DAW Plugin mode while exiting, the window size was not restored the next time opening the program.
Fixed: Rendering .m4a or video files might fail and request that the user install QuickTime if using Windows 7. QuickTime should only be necessary for Windows Vista or XP.
Fixed: Some of the Oohs and Aahs (Vocal) RealTracks were not working correctly, and they have been greatly improved.
Fixed: Sometimes when deleting a note in the notation window, you will be asked "OK to delete chord".
Fixed: The "Show Flash Tips" setting did not have any effect when disabled.
Fixed: WashboardBluegrass drums.
Fixed: When exiting DAW Plugin mode, the window would not return to its previous size (it would become maximized).

Have Your Band-in-a-Box® Delivered In Time for Christmas!

The gift of music... some say this is the greatest gift of all! Imagine receiving the tools to help you create your own music for Christmas... like Band-in-a-Box!

If you are in the United States or Canada, order Band-in-a-Box before 12:30 pm Pacific time December 21st for Express delivery in time for Christmas.

If you are outside of North America, order before 12:30 pm Pacific time December 19th for Express delivery in time for Christmas.

With major savings and Bonus PAKs until December 31st, it's a great time to purchase Band-in-a-Box upgrades as a gift for someone you know... or for yourself!
http://www.pgmusic.com/bbwin.packages.htm

Band-in-a-Box® 2018 - Xtra Styles PAK Quick Start Tutorial Video

Our latest video includes a Quick Start tutorial on the installation, locations, and use of the Band-in-a-Box® Xtra Styles PAKs in Version 2018 for Windows. Video: Xtra Styles PAK Quick Start Tutorial

We have put all of our Xtra Styles PAKs on SALE! Until December 31st, purchase any Xtra Styles PAK (1 - 4) for just $29 each! (reg. $49) www.pgmusic.com/xtrastyles.php?os=win

User Blog - How To Record a Cover Song Using Band-in-a-Box and RealBand

Joanne Cooper's final blog post for 2017, How to record a cover song using Band-in-a-Box and RealBand is a must-read!

Joanne summarizes the steps she took to produce her cover of "Old Lang Syne" - her final result was posted to the User Showcase Forum: Listen to Auld Lang Syne

https://www.joannecooper.co.za/blog/blog/how-to-record-a-cover-song-using-band-in-a-box-and-realband

Announcing…The Birth of a Song (w/Floyd Jane)

We are excited to announce the release of a new project: The Birth of a Song (w/Floyd Jane)

Songwriter Floyd Jane shows the songwriting process from inspiration to performance and publication: http://www.pgmusic.com/?vid=IYMMZVvQdCw

The idea for this project came about when many members on this forum and elsewhere were asking questions about the song writing process. There are many aspects, and many parts of it necessary to create a song, get it arranged, performed, and then published on the internet. So we asked the great songwriter Floyd Jane, who is a regular member on this forum, if he could help. Floyd agreed and was even able to collaborate with other forum members, Janice and Bud. The result is this video we put together that you can see on YouTube or Facebook, called "The Birth of a Song (w/Floyd Jane)".

We hope this video helps other songwriters with their songwriting process, and also shows them tools that are available to them along the way. Also, we mention this User Showcase Forum, and hope to see many new aspiring or accomplished songwriters join this community :blush:

A big Thank You to Floyd for sharing your knowledge with the community and making this possible. And to Janice and Bud for your great collaboration!

Here is Floyd's original forum post for his song "A Little Bit Of Me": http://www.pgmusic.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=433190

Check out Floyd / Janice & Bud’s music here:
http://floydjane.com/
https://www.janiceandbud.com/

Forum Stats
26736 Members
50 Forums
48998 Topics
400456 Posts

Max Online: 2434 @ 11/14/17 12:37 AM
Newest Members
Smashplex, PasUser, zeuxis, dsalbani, axeman49

26735 Registered Users