Så kom BIAB 2014 ganske som ventet. Jeg har endnu ikke selv fået den nye version, men bringer en oversættelse af PgMusic's beskrivelse af de nye funktioner og tilføjelser. Men, det ser lovende ud. Brugerfladen er blevet opgraderet temmelig meget og der er flere andre interessante ting.

Band-in-a-Box 2014 Funktioner og tilføjelser

Band-in-a-Box 2014 er klar med flere end 50 nye funktioner, 101 nye RealTracks, 54 nye MIDI SuperTracks, 20 Artist Performances ogd 8 nye Hi-Q MIDI lyde.

UserTracks er blevet tilføjet.
Nu kan du lave dine egne RealTracks (guitar, piano, strygere etc.). For at fremstille dine egne RealTracks skal du blot indspille spor i Band-in-a-Box, RealBand eller en hvilken som helst DAW og navngive dit UserTracks. Derefter skal det tilføjes til en UserTracks mappe i Band-in-a-Box (eller RealBand). De er nu klar til brug på præcis samme måde som andre RealTracks!

Brugerfladen er forbedret – både ikoner og sangtitel området.
Et helt nyt udseende til værktøjslinjer hovedskærmen mm. Værktøjerne er opdaterede og organiseret i funktionelle grupper. Drop Stastion er forbedret (WAV/WMA/M4A/MID drop områder) og du kan nu drag n drop MIDI filer for RealCharts. Enkeltknapper til at vælge sang eller stilart. Flere detaljerede stiartbeskrivelser direkte på skærmen. Stilart memo viser en liste med et sammendrag over instrumenterne. Det er blevet lettere at skifte toneart.
Mixeren er blevet opdateret med volume/panorering/reverb/ tone fader indstillinger. Knapper til pianoet på skærmen (en for hvert spor) samt plugins.
Akkordområdet er forbedret med nye farver på afsnitsmarkører. Taktnumre er farvekoet så de passer til substilarten. "Rigtig" håndskrevet font til akkorderne.

“Øjeblikkelig” visning af stilarter, RealTracks og RealDrums:

• I Stilvælgeren kan du få et smuglyt af en stilart på mindre end 3 sekunder. Hvis stilarten indeholder både MIDI og RealDrums kan du høre begge dele. Dette gør det meget lettere og hurtigere at finde den stilart, som passer til din sang.
• I RealTracks vælgeren kan du smuglytte til en RT demo med et museklik. Du kan høre RealTracks solo eller med band. Da det ikke har indflydelse på din sang kan du hurtig gennemlytte mange forskellige RealTracks og finde det bedste til din sang.
• Det samme gælder for RealDrums, hvor du hurtigt kan gennemlytte alle variationer

Legato stryger funktion.
MIDI spor eller MIDI SuperTracks vil på strygersporet holde tonen, hvis den går igen i næste akkord. resultatet er en mere glidende og korrekt voicing af strygerstemmen.

Band knappen er forbedret

En menu med favoritstilarter og nyligt spillede stilarter er tilføjet. Færre menupunkter. Indlæs sangdemo er flyttet op.

og meget, meget mere

Når jeg får den nye version, skal jeg nok skrive lidt mere præcist om de ny funktioner.
Prøv at se billedet med det nye skærm-layout:



Attached Files (Click to download or enlarge) (Only available when you are logged in)
bb_boxshot_2014_large.jpg (99.47 KB, 16 downloads)
bb2014_med.png (97.91 KB, 16 downloads)
Last edited by lindbjerg; 12/01/13 06:22 AM.

Musiker. Har lille musikproduktions virksomhed (nodeskrivning, undervisning, studie, oversættelse af bl.a. BIAB). Hvis du synes Band-in-a-Box er vanskelig at komme i gang med, kan jeg tilbyde undervisning via Skype, - også i Cubase. Se min Facebook profil Lindbjerg Musikproduktion