Så fik jeg endeligt mit eksemplar af Band-in-a-Box 2014. Husk at læse ReadMe filen, før du begynder at downloade. Det anbefales at man bruger en Download manager. Det betyder der er mindre chance for, at der skal gå noget galt under download. Endvidere behøver man ikke sidde ved maskinen hele tiden. Efter installation af hovedprogrammet (Band-in-a-Box.exe skal man installere alle RealTracks. Der er nu kommet en Master installer, som installerer alle RealTracks, hvis de ligger i samme mapppe.

Efter en vellykket installation kan man endelig komme i gang. Band-in-a-Box skal nu aktiveres med et serienummer. Aktiver med det medfølgende serienummer fra Hjælp menuen.

Et første blik på den nye brugerflade afslører at BIAB har fået et meget mere velordnet udseende. Ikonerne er ordnet i logiske grupper og en del ikoner er forsvundet. De funktioner de repræsenterede findes nu som undermenuer i andre ikoner.

Mixeren er fastgjort i højre hjørne og har fået en masterfader. Jeg må indrømme, det irriterer mig at mixeren ligger ned og ikke vender som en ”almindelig” mixer. Man kan nu fryse enkelte spor direkte fra mixeren.

Dropboksen er forbedret, så den nu er delt i fire og man kan umiddelbart se, hvor man skal droppe.

Stilartvælgeren (Style Picker) har fået en forbedring som gør, at man lynhurtigt kan høre en stilart. Man skal blot dobbeltklikke på stilartnavnet. Dette er enormt tidsbesparende, da man ofte bruger rigtig meget tid til at finde den helt rigtige stilart.

Akkordarket har fået en ny font, som ser rigtig godt ud. Alt i alt er brugerfladen mere velordnet og mere moderne at se på.

Der er kommet mange rigtig lækre RealTracks. Det er som om deres RealTraks bliver bedre og bedre!. Der er også kommet flere HiQ lyde samt masser af Super Midi Tracks.

En anden større ny funktion er UserTracks, Det er hjemmelaved RealTracks. Jeg har endnu ikke prøvet at lave nogle, men det ser ud til at være ret overkommeligt.

Endvidere er der kommet en Vocal synth som kan synge (en japansk sangerinde!) BIAB sange hvis de indeholder tekst. Det er vist mest pjat!
Alt i alt er det en af de større opgraderinger, som absolut er pengene værd.
Se nedenstående billede af brugerfladen.

Attached Files (Click to download or enlarge) (Only available when you are logged in)
biab.jpg (513.47 KB, 2 downloads)
Last edited by lindbjerg; 12/08/13 08:33 AM.

Musiker. Har lille musikproduktions virksomhed (nodeskrivning, undervisning, studie, oversættelse af bl.a. BIAB). Hvis du synes Band-in-a-Box er vanskelig at komme i gang med, kan jeg tilbyde undervisning via Skype, - også i Cubase. Se min Facebook profil Lindbjerg Musikproduktion