You need to be logged in to post on the forum
Topic Options
Index
#8693 - 10/05/08 12:43 AM Mina Sambinha,video de mi cancion creada completamente con BiaB y guitarra MIDI
jazzpick Offline
Enthusiast

Registered: 12/28/05
Loc: Venezuela
Hola, grabé este video en el estudio que tengo en casa y se los dedico a todos los del foro y a PGMusic. Mina Sambinha es una de las canciones que he escrito inspirándome en música brasilera y esta vez en el acordeón de Jazz. La composición la empecé hace algunos días atrás como una simple progresión de acordes en Band in a Box para "descargar" o improvisar sobre ella. Como a veces ocurre, de repente se tornó en una canción con melodía y todo el resto de su estructura AB, pienso que esto les habrá ocurrido a muchos de ustedes también.
Band in a box ha sido el suelo fértil para muchas de las semillas de mis canciones.
Empleé un estilo híbrido. Con excepción de la percusión adicional, ésta canción fue compuesta, instrumentada, y grabada enteramente en BiaB incluyendo el registro en vivo y "al vuelo" de guitarras eléctrica y Midi directamente a la pista estéreo de audio… sin superposiciones o ediciones… fue realmente COMPLICADO!! ya que, a la par de la ejecución por si misma, son necesarios precisos intercambios entre posiciones de guitarras eléctrica, acústica y midi ... Conseguí una versión decente solo luego de 3 o 4 intentos! ... Ya que no grabé la parte midi desde el controlador de guitarra – porque no puedo grabar audio y Midi a la vez en BiaB, tuve que conectar el teclado con la salida de audio del acordeón a mi mezclador maestro junto con la guitarra y grabar ambos a la vez, midi y audio, en la pista estéreo de BiaB. Antes de esto grabé la parte del pad de cuerdas en la pista de melodía.
Debo agregar que aún con los detalles técnicos fué una experiencia sumamente divertida y gratificante....gracias a Band in a Box!!

Cita:

Nota: este video saca partido de las nuevas características de You Tube que ahora permite tener alta calidad de imagen y sonido estereo en algunos videos bien grabados, asi que quienes tengan un buen sistema de sonido o simplemente con unos audífonos estereo de regular rendimiento disfrutarán de esta característica siempre y cuando utilicen el siguiente enlace. Por cierto, hay un truco para poder ver los videos en You Tube con la máxima calidad, siempre y cuando dichos videos esten originalmente bien grabados, quienes esten interesados envienme un mensaje

MINA SAMBINHA VIDEO

Gracias a Hugo por la excelente traducción al español de este post que originalmente envié al foro de habla inglesa, eres un excelente moderador!

Un gran abrazo a todos.

Carlos Eduardo

******************************************************************************************
www.carlosarellano.com

Edited by CarlosEArellano (12/01/09 08:36 AM)

#8694 - 10/20/08 04:52 PM Re: Mina Sambinha,video de mi cancion creada completamente con BiaB y guitarra MIDI [Re: jazzpick]
zoom Offline
Newbie

Registered: 10/19/08
La verdad es que suena realmente bien. A ver si me grabo yo algo en plan Jam sobre una base hecha con el programa y la subo al foro. Yo busco algo mucho más simple que lo que haces tú con el programa, pero es muy interesante ver todas sus posibilidades.

Un saludo.

#8695 - 04/17/09 08:17 AM Re: Mina Sambinha,video de mi cancion creada completamente con BiaB y guitarra MIDI [Re: zoom]
sipei Offline
Newbie

Registered: 04/17/09
FELICIDADES amigo, me has dejado alucinado. Un abrazo. Sipei España

#8696 - 06/23/09 02:03 PM Re: Mina Sambinha,video de mi cancion creada completamente con BiaB y guitarra MIDI [Re: jazzpick]
jcgr61 Offline
Newbie

Registered: 02/19/08
Muy bueno

PG Music News
New Video - Everything You Need to Know About Band-in-a-Box® 2016 for Mac in less than 6 minutes!

Looking for a brief overview of some of the most exciting new features in Band-in-a-Box® 2016 for Mac?

Check out our "Band-in-a-Box® 2016 for Mac - Everything you need to know in less than 6 minutes!" video, which shows just how major this upgrade is! You'll also learn about the new Add-ons: a total of 225 new RealTracks, 11 new MIDI SuperTracks, 19 new Instrumental Studies, and 3 "Artist Video Performances!" Watch the video...

Learn all about the new Band-in-a-Box® 2016 for Mac version here: www.pgmusic.com/mac.new.htm

Band-in-a-Box 2016 for Mac is Here!

We're excited to release the brand new Band-in-a-Box® 2016 for Mac!

Some of the 50 New Features released with this version include:

-The StylePicker has been redesigned and enhanced, and the Chord Sheet is also enhanced with a new look, feel, and customization options.

-You can now load MusicXML files!

-A Fake Sheet mode has been added to Chord Sheet and Lead Sheet. Fake Sheet mode allows display of repeats, 1st/2nd endings, DS/DC al Coda, and more.

-The Chord Sheet has been enhanced with new look, feel and customization

…and so much more!

Check out all the new features: www.pgmusic.com/bbmac.new.htm.

With the release of Version 2016, there are 201 NEW RealTracks being added to our library! Plus, there are an additional 24 Bonus RealTracks, 11 MIDI SuperTracks, 19 Instrumental Studies, 3 Artist Video Performances, 89 RealStyles, and more when you add a 49-PAK to your purchase!

Of course, we're offering phenomenal pricing on Upgrade packages (until May 31st), and a FREE Bonus PAK is included with most purchases! All of the purchase options can be viewed here.

New Video - Musicians Talk Band-in-a-Box

Check out our latest video - created with clips taken from your Video Testimonials! Musicians Talk Band in a Box.

To learn more about submitting your own video testimonial, visit this post.

If you're interested in purchasing a translated version of Band-in-a-Box 2016 for Windows, we now have the Danish, Dutch, French, German, Italian, Portuguese, Russian, Spanish, and Swedish translations available!

You can purchase the language versions from this list, just click on the language you'd like:
Band-in-a-Box: Danish
Band-in-a-Box: Dutch
Band-in-a-Box: French
Band-in-a-Box: German
Band-in-a-Box: Italian
Band-in-a-Box: Portuguese
Band-in-a-Box: Russian
Band-in-a-Box: Spanish
Band-in-a-Box: Swedish

If you've already purchased the English version of the program, and would like the translated version, please send an email request to sales@pgmusic.com. It's a small download ("language patch") that will allow you to use the program in either English or your preferred language.

Announcing PowerTracks Pro Audio 2016!

PowerTracks Pro Audio 2016 is here with great new features and enhancements including Load & Save MusicXML files, a fresh new logo, render track as ACID Loop and export it to BB Loops folder, Save Chords Window as Video, and more!

Detailed look at the new features in 2016

Purchase PowerTracks Pro Audio 2016 here

Video - Explore the New Band-in-a-Box 2016 Chord Chart

Have you taken a look at the updated Chord Chart with Band-in-a-Box 2016? It's been enhanced with new look, feel and customization! Watch the video: www.pgmusic.com/?vid=iKUE4vSfISc&t=1324

A list of these updates:
-All layers can be customized with font and color.
-Now you see the chord where you are typing it. Previously, chords wouldn’t appear until you hit the Enter key, and sometimes wouldn’t appear at all if you made a typo.
-Colors for all elements on the Chord Sheet can be customized.
-Mouse-over indication shows which bar, cell, or part marker you are currently hovering your mouse over.
-You can now select a region of bars by just using the keyboard.
-There is now a Superscript option (separate settings for the chords and the Additional Chord Display layer).
-The number of columns can be customized.
-The "Extra space between columns (pixels)" option allows you to choose a border thickness between columns.
-The "New line for every section" option previously required that each section was at least 2 bars long, but now there is a "minimum section" setting.
-The "Show bar lines" option displays a bar line next to each bar number.
-The "Show bar numbers" option lets you choose how often bar numbers should display: never, always, only at part markers, or only at new rows.
-The "Use substyle colors for bar #s, etc." option controls the color of the optional bar lines, bar numbers, and section letters.
-The "Gray out chords beyond time signature" setting grays out chords that won't play in the song.
-The "Display ‘2’ as ‘sus2’" and "Display ‘sus’ as ‘sus4’" settings will show suspended chords more explicitly: ‘sus’ implies ‘sus4,’ and ‘2’ implies ‘sus2,’ but you might want to see the full extension name.
-All of the settings and colors can be saved and loaded as a .csc file.

New Video - Using Band-in-a-Box to Supercharge Pro Tools!

Check out our latest video, and you'll learn how the powerful combination of Band-in-a-Box and Pro Tools can boost your music creativity!

Click on this link to watch the video: www.pgmusic.com/?vid=otq-sgUhyWk

Forum Stats
24632 Members
42 Forums
39433 Topics
312908 Posts

Max Online: 1591 @ 03/15/15 04:12 PM
Newest Members
Viggo, RumSlush, maxdell, Neurodoc, Straygator

24632 Registered Users
Top Posters (30 Days)
dga 365