You need to be logged in to post on the forum
Topic Options
Index
#73827 - 05/23/10 01:44 PM un'aiutino!
armythelegend Offline
Newbie

Registered: 05/23/10
ciao a tutti, vorrei tanto sapere se qualcuno di voi sa dirmi come posso incidere la mia voce sulla base che ho già trasformato in formato mp3. Tra le altre cose quando apro la base in mp3 e tento di registrare la mia voce, al riascolto la musica scompare e rimane solo la mia voce...Vi prego aiutatemi...ho urgente bisogno di sapere come sistemare entrambe le cose....

#73828 - 05/24/10 01:41 AM Re: un'aiutino! [Re: armythelegend]
seranto Offline
Apprentice

Registered: 12/06/06
Loc: Verona
Ciao e benvenuto,
per permetterci di essere utili concretamente dovresti precisare alcune cose:
versione di BiaB e piattaforma;
scheda audio (possibilmente marca e modello o almeno se è interna o esterna e quanti ingressi/uscite);
impostazioni del pannello di controllo della scheda audio;
altre impostazioni o altre info che ritieni inerenti la procedura che utilizzi per registrare.

L'errore più comune che provoca questa situazione è dato dalla incapacità della scheda audio di registrare in contemporanea il segnale d'ingresso (nel tuo caso la voce) e il suono interno generato durante l'ascolto/riproduzione mentre registri.
A volte invece è sufficiente una banale impostazione, ad esempio se utilizzi Windows dovresti entrare nella Scheda Registrazione del Pannello di controllo della Scheda audio e impostare la selezione sulla voce Quello che senti.
Possono esserci altre soluzione ma hai dato pochi dati per proseguire nelle ipotesi.

Facci sapere, ciao
Sergio

#73829 - 05/24/10 04:14 AM Re: un'aiutino! [Re: seranto]
gigim Offline
Enthusiast

Registered: 09/24/09
Come sempre, concordo pienamente con Seranto ed aggiungo che l'operazione da lui suggerita (selezionare "quello che senti") purtroppo va ripetuta ogni volta che s'inizia una registrazione. In altre parole, se ad esempio vuoi aggiungere una seconda voce, oppure tenere una parte della traccia registrata ed inciderne altre parti, ogni volta bisogna ritornare al "controllo registrazione" ed abilitare il solito "quello che senti".

Shout Box (Live chat with other users)

PG Music News
Video: Band-in-a-Box for Mac - The Big Piano Window

One of the new features in Band-in-a-Box 2015 for Mac is the Big Piano Window. Watch the YouTube Video to see it in action!

The Big Piano Window displays notes on a resizable keyboard while the song is playing with Band-in-a-Box.

To learn more about all the new features included in Band-in-a-Box 2015 for Mac, visit http://www.pgmusic.com/bbmac.new.htm.

Roland SD-50 Bundle Purchase Options!

Bundle your PowerTracks Pro Audio and Band-in-a-Box Windows or Mac purchase with the Roland SD-50 Mobile Studio Canvas and save!

The Roland Mobile Studio Canvas makes a perfect sound module and audio interface for wide variety of software on Mac or PC including PowerTracks Pro Audio, Ableton Live, Cubase, FL Studio, Garage Band, Logic, Nuendo and more.

Learn more about the Roland SD-50 and review the Bundles available:
Roland SD-50 Bundles for Windows
Roland SD-50 Bundles for Mac

SAVE on Mac Upgrade Packages Until July 31st!

There's still time to purchase the new Band-in-a-Box 2015 for Mac and SAVE on most upgrade packages and receive a Free Bonus PAK of Add-ons that includes 5 MIDI SuperTracks, 5 Artist Performances and 5 Instrumental Studies. Or upgrade to the 20-PAK or 49-PAK to receive even more NEW Add-ons with up to 49 UNRELEASED Bonus RealTracks (that’s in addition to the 101 New RealTracks for Band-in-a-Box 2015)!
Don't wait ‐ our special ends on July 31st!

Click here to learn more about the different Upgrade packages.
Learn more about Bonus PAKs here.

RealTracks Artist Tim Kliphius - Cambridge Performance!

Tim Kliphius will be playing at the Cambridge Summer Music Festival on July 31st!

Learn more about the event here.

Band-in-a-Box Help - A Huge Library of Free Videos!

We have an enormous selection of videos available to showcase Band-in-a-Box! Learn about the new version, or watch shorter videos that explain individual features!

Band-in-a-Box Mac Videos: www.pgmusic.com/videos.bbmac.htm
Band-in-a-Box Windows Videos: www.pgmusic.com/videos.bbwin.htm
Band-in-a-Box for Windows - Tips & Tricks: www.pgmusic.com/videos.bbwin.tips.htm

These are also available on our YouTube Channel!

Artist Video Testimonials Page - Zane Carney!

We've launched a Video Testimonials Page, where Band-in-a-Box Users can tell everyone about their experience with the program!

Our first video is from Zane Carney, guitarist for John Mayer! Take a look...

Coyote WaveTable update for Windows 10

There is a Band-in-a-Box (Coyote WaveTable) update for Windows 10 available (July 20 2015):
Coyote WaveTable Update

Forum Stats
23373 Members
37 Forums
34767 Topics
277504 Posts

Max Online: 1591 @ 03/15/15 04:12 PM
Newest Members
Oxguitar, pqrstu720111, headscratcher, Bill B, CabMos

23372 Registered Users
Top Posters (30 Days)
Planobilly 132