En bruger har spurgt mig om forskellen på RealTracks og Akkordtracks.

Når man højreklikker på et instrument ( den øverste række med Bas, piano, trommmer ...) får man følgende muligheder for at tilføje RealTracks: 1) Tilføj/fjern RealTracks , 2) Vælg bedste KUN REalTracks..,3) Vælg bedste Akkord RealTracks, , 4) Vælg bedste Solist RealTracks. 5) Vælg REalTracks fra nyligt valgte favoritter.
Det er rigtig mange muligheder for at gøre det samme og kan selvfølgeligt være lidt forvirrende.

Allerførst: Realtracks kommer i tre smagsvarianter: Akkord RealTracks som er akkompagnementsinstrumenter, fx piano, guitarer, orgel. Solist RealTracks er som navnet siger beregnet til soli. Det kan være alle instrumenter: Sax, guitar, orgel, violin, fløjte klaver etc. En underafdeling af solist RealTracks er de såkaldte baggrunds RealTracks, som egner sig til at spille riffs bag en sanger eller solist. Det kan fx være en slideguitar eller en violin.

Tilbage til de forskellige menuvalg:
ad 1) Åbner dialogen Tildel RealTracks til spor. Her findes alle RealTracks. Man kan bruge mange forskellige filtre for at finde lige præcis det RT man skal bruge.

ad2) Åbner dialogen Vælg RealTrack fra KUN RealTracks, sorteret fra bedst til værst (for denne stilart) Denne menu har gjort noget af sorteringsarbejdet, idet den vælger RT som har samme fornemmelse og nogenlunde samme tempo som stilarten. Den blander Akkor og solist RT-

ad3) Åbner dialogen Vælg AKKORD RealTRacks, sorteret fra bedste til dårligste ( til denne stilart). Filtreret som ovenstående men med yderlig filtrering så kun akkord RT medtages.

ad4) Åbner dialogen Vælg SOLIST RealTrack, sorteret fra bedste til dårligste (til denne stilart). Som "3" bare filtreret efter solist. "5" giver sig selv.

Håber ovenstående kan afhjælpe forvirringen.

Venlig hilsen
Lindbjerg


Musiker. Har lille musikproduktions virksomhed (nodeskrivning, undervisning, studie, oversættelse af bl.a. BIAB). Hvis du synes Band-in-a-Box er vanskelig at komme i gang med, kan jeg tilbyde undervisning via Skype, - også i Cubase. Se min Facebook profil Lindbjerg Musikproduktion