You need to be logged in to post on the forum
Topic Options
Index
#150573 - 02/13/12 04:02 AM Ultra Plus Pak 2012
Jürgen Grefe Offline
Enthusiast

Registered: 02/13/12
Hallo Biabanwender,
momentan verwende ich die Biab Mega Pak 2011 Version auf meiner Festplatte.
In Kürze erwarte ich das Biab Ultra Plus Pak 2012 Upgrade. Um die USB Festplatte
vom Upgrade zu schonen, möchte ich die Dateien per kopieren und einfügen auf meine
Festplatte in das BB und Realband Verzeichnis übertragen. Vorsichtshalber möchte ich
anfragen, ob eventuell Probleme dadurch entstehen können.

Besteht grundsätzlich die Möglichkeit: In Realband per VST plugin-Guitar Rig 5- oder
dem beiliegendem Amplitube CE E-Gitarrenspuren in Echtzeit einzuspielen. Asiotreiber
vorausgesetzt. Ist mir bis jetzt noch nicht gelungen.

Für Antworten und Tipps ist man dankbar.

Ein Gruß
J.G

#150574 - 02/13/12 10:44 AM Re: Ultra Plus Pak 2012 [Re: Jürgen Grefe]
Helmut Neidig Offline
Enthusiast

Registered: 10/31/07
Loc: deutschland, 76877 Offenbach I...
Hallo Jürgen,
ich habe mir das BiaB Ultra Plus Pack 2012 direkt bei PG-Music gekauft. Das Programm habe ich direkt auf der Festplatte meines Laptops installiert. Zusätzlich kopierte ich den gesamten Festplatteninhalt des Ultra Plus Paks auf die Festplatte meines Desktops. Weiterhin habe ich mit Paragon Diskmanager die BiaB-Festplatte auf eine externe Festplatte geklont. Mit beiden Ultra Plus Paks 2012 war die Installation fehlerfrei möglich. Datensicherung kann bedenkenlos auf beide Arten gemacht werden.
Mit freundlichen Grüße
Helmut Neidig

#150575 - 02/13/12 01:07 PM Re: Ultra Plus Pak 2012 [Re: Helmut Neidig]
Jürgen Grefe Offline
Enthusiast

Hallo Helmut,
danke für Deine Antwort.
Vorab bin ich nun beruhigt.
Ein freundlicher Gruß
Jürgen Grefe

#150576 - 02/22/12 06:16 PM Re: Ultra Plus Pak 2012 [Re: Jürgen Grefe]
Jürgen Grefe Offline
Enthusiast

Guten Abend,
inzwischen ist mein Upgrade eingetroffen,
und ich bin hochzufrieden.
Das man jetzt in Biab pro Spur VST Plugins einfügen kann,
ist klasse.
Tipp Beispiel: Alle Volumeneinstellungen auf 90 lassen,
eventuell die ein oder andere Spur auf +90- einstellen.
Jede Spur bekommt einen Studio Reverbeffekt.
Beispiel: Bass-Room Schlagzeug-Drumroom Orgel-Grand Hall Gitarre-kleiner Raum usw.

Wenn die Möglichkeit besteht, innerhalb der Effektregler die Empfindlichkeit von
Null Db auf + 10 Db stellen.

Auf Rendern klicken. Normalisieren anklicken. Rendern lassen.

Fertig ist die Wave Datei, und schön druckvoll.

Ein Gruß
J.G

PG Music News
Band-in-a-Box® for Beginner's - New Forum!

New to Band-in-a-Box® ? We've created a Beginner's Forum that's the perfect place to post resources ideal for those starting with Band-in-a-Box®.

If you're not new to Band-in-a-Box®, that doesn't mean you can't join in the action! Pop over to the new forum to join in the discussion & share your knowledge too!

#MusicMonday - Listen to All These Great Songs!

Check out our Band-in-a-Box® Radio page... there are hours of songs to listen to - all shared with us by our Forum Members!

Like what you hear? Each song playing includes a link to the original forum post, so you can leave a comment if you'd like! Found an artist you want to hear more from? There is also an option to visit the Artist SoundCloud page!

Get the Most Out of Band-in-a-Box® with Add-ons!

Get the Most Out of Band-in-a-Box® with Add-ons!

We offer a huge selection of Add-ons to help you get the most out of Band-in-a-Box®!

On top of RealTracks & RealDrums, we offer sets of MIDI SuperTracks, MIDI Styles, MIID Soloists, MIDI Melodists, MIDI Essential Phrases & Riffs, MIDI Fakebooks, Video Tutorials, and more!

Choose your OS to learn about all the Add-ons available:
Band-in-a-Box® for Windows Add-ons
Band-in-a-Box® for Mac Add-ons

Not sure if what Add-ons you already have? Within Band-in-a-Box®, choose Help | What Add-ons do I have? - there you'll see a list of what is installed already!

The "I just heard Band-in-a-Box on YouTube" Forum is a HIT!

If you've been watching videos on YouTube and come across one that had music from Band-in-a-Box (or a Band-in-a-Box tutorial), we now have a Forum you can share this too!

The new "I just heard Band-in-a-Box on YouTube" Forum is a great place to see, hear and help to publicize how Band-in-a-Box is used on YouTube and other sites (tutorials, backing tracks, etc.).

This special forum was created in September 2016, and since then more than 30 videos have already been shared! Have a look here.

Happy Thanksgiving from PG Music!

Happy Thanksgiving to all of our American customers & friends - we hope that everyone enjoys the holiday!

Generate Vocals Using Sinsy!

A new feature added with Band-in-a-Box® 2016 for Mac was the feature to hear Band-in-a-Box® singing, with built-in support for the popular online vocal synth "Sinsy."

Tobin explains this feature within our Band-in-a-Box® 2016 for Mac New Features video, here.

Have you added Sinsy vocals to your Band-in-a-Box® song yet?

Shared UserTracks - Accordion, RhythmWithBass IrishJig Sw 120

Forum User "Icelander" has embraced the UserTracks feature in Band-in-a-Box®, and shared his latest creation earlier this week - Accordion, RhythmWithBass IrishJig Sw 120!

This can be reviewed and downloaded here.

Icelander has described this UserTrack as:
A rich sounding accordion playing a bouncy rhythm reminiscent of the Irish "Jig", including a steady "walking" bass line to complete a full-fledged backing instrumentation. it can thus stand easily on its own as well as alongside other swinging instruments, jig or otherwise.===Over an HOUR of playing data, in uncompressed .wav files for approx. 400 Mb in size!

Forum Stats
25433 Members
46 Forums
42364 Topics
341999 Posts

Max Online: 2283 @ 08/25/16 03:52 PM
Newest Members
Rumble, stampedconcrete, ACReed, jeff5x0, RayJ

25433 Registered Users
Top Posters (30 Days)
Matt Finley 388
VideoTrack 315