You need to be logged in to post on the forum
Topic Options
Index
#157855 - 04/25/12 06:45 AM Part-Marker und Zeilenwechsel
Heinz40 Offline
Enthusiast

Registered: 07/06/11
Loc: Nähe Bodensee
Hallo zusammen,

nachdem mir klar geworden ist, dass die 2-Takte BiaB-Endungen kaum wirklich brauchbar sind, hab ich sie abgestellt. Damit ist aber auch der mit dem Part-Marker verbundene Zeilenwechsel verschwunden. Lässt sich dieser Zeilenwechsel irgendwie erzwingen und vor allem, wo ist der betreffende "Knopf"...?

Danke im Voraus und Grüße,
Heinz

#157856 - 04/29/12 08:57 AM Re: Part-Marker und Zeilenwechsel [Re: Heinz40]
Heinz40 Offline
Enthusiast

Registered: 07/06/11
Loc: Nähe Bodensee
Hallo nochmal, auch hier versuche ich mit ergänzenden Angaben zu einer Lösung zu kommen.

Vielleicht hab ich mit dem Begriff "Part-Marker" eine Fehlgriff getan:
Bei meinen ersten Gehversuchen in BiaB klickte ich auf irgendeine Taktnummer und schon war da ein Zeilenwechel und eine blaue Markierung auf dieser Taktnummer. Nun lehrt meine Erfahrung, nach "ungeklärten Ereignissen" die Zurück-Taste zu befragen, was da passiert ist, und da Stand eben "Rückgängig Part Marker". Damit war dieser Begriff in mir "eingegraben". Inzwischen bin ich ja drauf gekommen, dass damit ein Substyl gesetzt wird (werden kann).
Für mich praktisch - weil der Übersicht dienend - die damit eingesetzten Zeilenwechesl.

Nun hab ich im Zuge der unter "Bass lässt sich nicht stoppen - Problematik" versucht, die standardmäßige BiaB-Endung zu deaktivieren, was ja problemlos möglich ist. Doch damit verschwinden auch die mit der Substyle-Setzung verbundenen Zeilenwechsel (die ich ja gerne beibehalten hätte).
Interessanterweise kommen diese Zeilenwechsel nicht wieder, auch wenn die ursprüngliche BiaB-Endung neuerlich aktiviert wird. Selbst beim Setzen eines neuen Substyles wird kein Zeilenwechsel mehr eingefügt.

Darum nochmals meine Frage: Wie lässt sich in der "Partitur" ein Zeilenwechsel einfügen - erzwingen?

Grüße, Heinz

#157857 - 04/29/12 05:34 PM Re: Part-Marker und Zeilenwechsel [Re: Heinz40]
MartinB Offline
Veteran

Registered: 07/14/00
Das Problem kann ich hier nicht duplizieren.

Ggf. ist es nützlich, Demo Files irgendwo zum Download zur Verfügung zu stellen -> BiaB Dateien und Screenshots etwa via www.fileuploadx.de oder ähnliche Dienste.

Shout Box (Live chat with other users)

PG Music News
Band-in-a-Box Testimonial by Singer-songwriter Joanne Cooper

In this video Joanne Cooper talks about how she has used Band-in-a-Box in her recordings and live performances: youtu.be/AodXYQNVL4w

Tell us what you think of Band-in-a-Box - we're accepting Video Testimonials! Information is available here.

All Video Testimonials will be published at www.pgmusic.com/video.testimonials.htm

Today (July 31st) is the LAST DAY of our Band-in-a-Box 2015 for Mac Special!

Today is the LAST DAY of our Band-in-a-Box 2015 for Mac special! Order now for great savings on most upgrade packages, and Bonus PAKs!

Place your order online at http://www.pgmusic.com/bbmac.packages.htm or call us directly to place your order!

We will not be extending this special again - this really is your last chance!

RealTracks Artist Quinn Bachand - Free Performance August 6th!

Quinn Bachand and Qristina Bachand are performing a free noon-time concert and live interview at CBC Vancouver on August 6th in Vancouver, British Columbia Canada!

And that's not their only August Performance! Visit http://www.qbachand.com/shows for a list of upcoming dates.

Band-in-a-Box 2015 Mac Build 104 Patch

There is a build 104 update patch available for Mac Band-in-a-Box 2015. Improvements include the addition of an Audio Settings dialog, updated PDF manuals, and a fix for bar settings volume changes.
Download the update here

Free Band-in-a-Box Workshop with John Kuzmich on August 12th!

John Kuzmich is offering a FREE Workshop highlighting Band-in-a-Box on August 12th!

Workshop information:
Date: August 12
Time: 8 a.m. to 4 p.m.

John Kuzmich is a certified music technology authorized instructor for TI:ME (Technology Institute for Music Educators) and an enthusiastic user and promotor of Band-in-a-Box, which he describes as "the nearest software product to artificial intelligence in creating customizing play-along recordings."

For more information about John and this seminar, head to
http://www.kuzmich.com/clinics2/workshops.htm

Video: Band-in-a-Box for Mac - Import Audio File

With Band-in-a-Box 2015 for Mac, you can now Import Audio Files! We want you to see how easy it is, so
click here to watch a short tutorial video on our YouTube Channel.

This video can also be found on our Video Tutorials page.

To learn all about the new features in Band-in-a-Box 2015 for Mac, visit http://www.pgmusic.com/bbmac.new.htm

Video: Band-in-a-Box for Mac - The Big Piano Window

One of the new features in Band-in-a-Box 2015 for Mac is the Big Piano Window. Watch the YouTube Video to see it in action!

The Big Piano Window displays notes on a resizable keyboard while the song is playing with Band-in-a-Box.

To learn more about all the new features included in Band-in-a-Box 2015 for Mac, visit http://www.pgmusic.com/bbmac.new.htm.

Forum Stats
23391 Members
37 Forums
34832 Topics
278080 Posts

Max Online: 1591 @ 03/15/15 04:12 PM
Newest Members
ghijkl033548, Mr White, BernieVnVDW, isse3D, abcdef681760

23391 Registered Users
Top Posters (30 Days)
Planobilly 170
Noel96 113