En bruger har kontaktet mig pga problemer med rendering. Rendering vil sige at oversætte BIAB's format till et format alle kan læse og afspille. Det er rigtig smart at gemme sine BIAB filer hvis man bruger BIAB som playback. Så kan man have hele sit band på en Smartphone eller en iPad. Man kan også brænde sine filer til en CD eller man kan sende sine sange til venner og bekendte eller udgive dem på nettet. At rendere er ligeså let som at gemme sine filer!

Sådan gør man:
Lav din sang og indspil evt audio (sang, guitar etc.)
Tryk på .wav ikonet (gammeldags diskette med en mikrofon)
Nu åbner der sig to menumuligheder: 1) Gem alle spor som Wav filer (med optioner)og 2) Eksporter sang som audio
Den nemmeste måde er 2. Vælg en af filformaterne. Jeg anbefaler Wav da det giver det bedste resultat. Navngiv filen og vælg en placering. Denne menu (2) kan også åbnes fra ikonet "Gem som".
Hvis man vælger Gem som... åbner en dialog, som er lidt mere kompliceret. Den skal anvendes hvis ikke alle spor er RealTracks, da den automatisk kan rendere MIDI sporene til audio. Endvidere kan man fra denne menu brænde direkte til CD. Der er også mulighed for at gemme sporene hver for sig.

jeg håber disse forklaringer har løst et problem eller to.

Venlig hilsen
Lindbjerg


Attached Files (Click to download or enlarge) (Only available when you are logged in)
studie.jpg (14.24 KB, 13 downloads)
Last edited by lindbjerg; 02/19/17 06:59 AM.

Musiker. Har lille musikproduktions virksomhed (nodeskrivning, undervisning, studie, oversættelse af bl.a. BIAB). Hvis du synes Band-in-a-Box er vanskelig at komme i gang med, kan jeg tilbyde undervisning via Skype, - også i Cubase. Se min Facebook profil Lindbjerg Musikproduktion