PG Music Home
Howdy musiclovers.
Efter att ha läst om BIAB på er hemsida och allt den kan göra har jag nu allvarliga funderingar på att köpa det. Det är bara en sak jag undrar. Kan man styra solisten eller realbandartisten via midi i pianorullen? Eller lever dom ett eget liv? Jag tänker främst då på instrument som sax eller pedalsteel.
Tacksam för svar.
Rock on / Dick
Hej Dick,

Om jag fattar dig rätt så går inte det du avser att göra med RealTrack. Om du vill styra via midi, t.ex i pianoroll, måste du ha t.ex Garritan-Aria Player eller annat program din dator, och browsar den och och välja som dxi-plugin i Alt-Mididrivrutin.

Däremot, om du skriver in nya ackord och genererar solisten igen, så spelar den ett nytt solo baserat på de ändrade ackorden, som du kanske upptäckt. Det är en av många fantastiska funktioner i detta program. Jag tror inte du blir besviken om du köper det, det är ett program som lagt sig på en lite unik position med sina funktioner, särskilt nu med samkörningen med RealBand.


Stefan J
Tack för svaret men jag vill ju att solisten lägger en slinga som jag vill ha den. Men om jag fattar rätt så finns även en sequenser med ett antal kanaler, så det är väl bara att bjuda hem en steelguitar-spelare. Eller finns det nå't annat sätt? Det du beskrev lät väldigt krångligt.
Mvh/Dick
© PG Music Forums