PG Music Home
Posted By: erikfutfut Font størrelse Akkordvinduet/Nodeark - 04/11/23 04:15 AM
Hej.

Jeg har lidt problemer med skrifttype størrelserne:

Det ser ud som om der kun er ét sted hvor jeg kan bestemme skrift størrelsen (MUL)

Når jeg stiller font størrelsen så den passer til "normal" størrelse i Akkord vinduet, så bliver størrelsen på skriften i Nodearket mikro småt. Vil jeg lave en "normal" størrelse i Nodearket, så bliver teksten kæmpestor i Akkordvinduet.

Er er en måde jeg kan stille font størrelsen i den ene, uden at det påvirker den anden. Det er lidt bøvlet at skulle skifte skrifttype størrelse hele tiden.

Hilsen Erik
Posted By: Heine Re: Font størrelse Akkordvinduet/Nodeark - 04/13/23 05:16 AM
Sæt størrelsen på akkorder til 100%. Bemærk, at det er størrelse i forhold til linjens højde, så hvis du har mange takter på en linje, så bliver højden af linjen mindre og det gør akkorden så også.
I indstillingerne for nodeark vil jeg foreslå, at du sætter det til "Normal" med knappen nederst i indstillingerne (det giver 250%).
Klik derefter på "Nodesystemmuligheder" og her kan du så sætte fontstørrelsen for akkorder, lyrik osv.
Bemærk, at det er procent og derfor ændrer fontstørrelsen sig, når andre ting som linjehøjde og taktantal ændrer sig.
© PG Music Forums