PG Music Home
Posted By: Bredbjerg Gentagelser og volter - 08/03/10 02:43 PM
Hej
Jeg er helt ny bruger af BIAB.
Jeg mangler en enkel forklaring på, hvordan man håndterer gentagelser (og volter)
i akkordskemavisningen. Jeg kan godt finde knappen til "Editer gentagelser og volter",
men kan ikke rigtig få det til at fungere.
Venlig hilsen Uffe
Posted By: lindbjerg Re: Ny bruger - 08/05/10 09:15 AM
Hej Bredbjerg

Velkommen i forummet. Her er lidt hjælp:


Gentagelser og volter ikonet åbner dialogen Editer gentagelser og volter, hvor man kan indtaste gentagelser og volter DC, DS al coda m.m. Auto-find funktionen opdager automatisk volter og slutninger, således at du kan omdanne en Band-in-a-Box sang til at indeholde volter i ”lead sheet format”.
Editer gentagelser og volter dialogen kan også åbnes ved at højreklikke på Akkordskemaet og vælge Gentagelser/coda/volter fra pop-up menuen.

Når du har lavet dine gentagelser og slutninger – enten manuelt eller automatisk- skal du blot afkrydse “Nodeark” tjekboksen i enten Akkordskema- eller Nodearkvinduet. Band-in-a-Box vil gemme de gentagne takter, og vise Nodearket med volter og gentagelser.
Håber dette vil hjælpe dig, - ellers skriv igen. BIAB indeholder mange funktioner og er ikke altid let at finde rundt i, men det er umagen værd at bruge tid på at lære programmet at kende. Håber du får rigtig meget glæde af det.

Venlig hilsen
Lindbjerg
Posted By: Bredbjerg Re: Ny bruger - 08/08/10 03:40 PM
Hej Lindbjerg
Tak for hjælpen.
Jeg tror nok jeg er ved at være på sporet.
Jeg vil gerne bruge programmet til at danne backingtracks,
til fx fx gamle Shadows numre.
Er der mulighed for at hente/købe færdige backingtracks til BIAB ?

Venlig hilsen Bredbjerg
Posted By: lindbjerg Re: Ny bruger - 08/10/10 07:33 AM
Hej
Hvis du søger på nettet vil du finde titusindevis af BIAB filer, så der er ingen grund til at købe. Husk også, at BIAB kan importere MIDI filer og finde akkorderne. Man kan derefter deaktivere den originale MIDI og bruge BIAB spor, men man kan stadig fx beholde melodien fra MIDI filen.

VH
Lindbjerg

PS Er der nogen der kan hjælpe Bredbjerg med gode adresser på nettet?
Posted By: Bredbjerg Re: Ny bruger - 08/11/10 06:17 PM
Hej Lindbjerg
Tak for de gode råd !
vh. Bredbjerg
© PG Music Forums