PG Music Home
Posted By: bras10 Real tracks skal regenereres for at virke - 10/19/10 09:35 AM
Hej
Jeg har fået det problem at når jeg genererer et akkompagnement med realtracks, så spiller alle tracks korrekt de første 2 takter. Derefter er det kun trommesporet der kan høres. Lyden forsvinder på alle andre tracks. De 'forsvundne' tracks høres (spiller normalt) hvis de regenereres.
Tilsyneladende genereres alle tracks også normalt i første omgang, da de kan ses i notationsvinduet, når det er en mulighed for det valgte instrument, men lyden forsvinder altså efter 2. takt.

Jeg har programmet (2010) i den eksterne HD ver. Alt fungerede normalt i starten, men jeg mener at kunne huske problemet opstod efter at jeg havde haft HD'en tilsluttet en anden computer.
Jeg håber forklaringen giver mening.
Har nogle en løsning på dette problem, som er meget irriterende.

Venlig hilsen
Bruno Rasmussen
Hej Bruno

Det problem har været diskuteret på PG's 'store' forum, og jeg har også selv haft problemet. Det er efter alt sandsynlighed et opdateringsproblem af din RT's, det vil sige du skal sørge for at få alle RT opdateringerne - det løste mit problem dengang, forhåbentligt også dit.

vh
Jan
Hvis Jans råd ikke virker, kan du prøve at skrive til PgMusics tekniske afdeling. Du kan godt skrive på dansk, hvis engelsk er et problem.
VH
Lindbjerg

PS
Jeg har hørt om problemet før og Jans løsning lyder rigtig.
Posted By: bras10 Re: Real tracks skal regenereres for at virke - 11/08/10 10:07 AM
Hej Jan og Lindbjerg
Undskyld forsinket reaktion - jeg har været på ferie.
Jeg har prøvet at tilslutte den eksterne HD til min laptop (igen) og køre Biab derfra. Her fungerer RealTracks på mystisk vis helt normalt. På min stationære musik PC har jeg ovennævnte problem, men altså ikke på laptoppen. Til orientering har sidstnævnte Windows 7 - den stationære XP. Det virker besynderligt, og ikke umiddelbart som det er RT's der er problemet, synes jeg.
Hvis I ikke har andre forslag må jeg i gang med opdateringer af RT's. (som jeg synes er nogle voldsomme filer)
På forhånd tak!
Bruno

Jan - jeg har ledt efter den tråd du omtaler - men har ikke fundet den. Har du et link?

Hej Bruno
Jeg ledte efter linket, dog uden held. Men jeg husker at dette problem blev diskuteret, og at PG hurtigt havde en patch opdatering klar som løste mit og andres problem.
Jeg er ikke ekspert, men jeg tror, at selvom du kører alle BB-filerne på en ekstern HD, så lægger der sig nogle filer på din PC også, og der skal være "versionssamspil" mellem disse filer. Jeg ved ikke om det giver mening, og jeg ved heller ikke om det er rigtigt, men det er altid klogt at have de sidste opdateringer. Håber det lykkes for dig.
// Jan
© PG Music Forums