PG Music Home
Hej.
Jeg sidder her og bokser med en række musik arrangementer og skal bruge
nogen takter fra det ene arrangement til en anden melodi. Jeg har åbnet BIAB
2 gange i hvert sit vindue, så jeg skal kopiere fra det ene vindue til det andet.
Er der et fiffigt trick ?

Erik
Jeg har prøvet, men umiddelbart ser det ikke ud til at det kan lade sig gøre. Det er lettere at overføre arrangementet til en DAW med drop'n drag og færdiggøre arrangementet her.

Det er let at kopiere melodi og/eller akkorder i samme arrangement, men jo åbenbart ikke mellem to (åbne) versioner af BIAB.

Venlig hilsen
Lindbjerg

PS. Jeg kan se du lige er tilmeldt forummet. Velkommen! Her er man altid velkommen til at stille spørgsmål om Band-in-a-Box og andre musikrelaterede spørgsmål.
Hej.
Jamen jeg siger tak, det var ikke så let som jeg havde troet.
Erik
Hej.
Jeg tror jeg har fundet en anden vej til at flytte dele af en melodi over i en anden melodi.
Du skal i forvejen have gemt de tilføjelser du vil have flyttet over, som en selvstændig melodi med eget navn (ex. "Melodi 2"). Du kan også hente en hel melodi over, og klippe/klistre senere (hvis du f.eks.vil lave potpourier).

- Åbn melodien du vil lave tilføjelser i ("Melodi 1").
- Gå til menuen: "Filer | Importér MGU sang", og vælg "Melodi 2".
- Inden du importerer, skal du fjerne fluebenet ved: "Kopiér første kor af melodi/solist til hele sangen", ellers går der kuk i noderne.
- Og vupti ! Så er Melodi 2 sat ind i enden af Melodi 1, og så er det bare at klippe, klistre og transponere til det hele passer. Hvis Melodi 2 er i en anden toneart end Melodi 1, ændrer BIAB selv fortegn og opløsningstegn så det hele passer.

Hilsen Erik
Hej
Kopiering kan godt lade sig gøre! Åbn den sang du vil kopiere fra. Kopier det antal takter du skal bruge. Luk sangen og åbn den sang du vil kopiere til. Vælg sæt ind eller Ctrl V. Man skal altså ikke åbne programmet to gange.
VH
Lindbjerg
© PG Music Forums