PG Music Home
Posted By: erikfutfut To takter mangler i udskriften - 03/23/14 05:56 PM
Hej.
Når jeg sætter en melodi til ex. 32 takter, så oplever jeg nogen gange at de sidste 2 takter (31 og 32) mangler i udskriften, og bliver erstattet af takt 33 og 34.
Hvis jeg ændrer melodien til 34 takter, kommer 31 og 32 med, men der tilføjes 2 tomme ekstra takter på udskriften.
Jeg har fixet dette før, men jeg kan selvfølgelig ikke huske hvordan jeg gjorde det.
Er guruen tilstede ?

PS. Er der mulighed for i dette forum at vedhæfte billeder (det ville understøtte en forespørgsel rigtig godt) ?

Hilsen Erik
Posted By: lindbjerg Re: To takter mangler i udskriften - 03/27/14 03:03 PM
Det har jeg ikke oplevet, men vil teste det hurtigst muligt. Angående billeder findes en opskrift i posten 32. dels noder. Se her: http://www.pgmusic.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=238822#Post238822
Hilsen
Lindbjerg
Posted By: lindbjerg Re: To takter mangler i udskriften - 03/29/14 10:59 AM
Hej Erikfutfut

Jeg har nu undersøgt om jeg kan genskabe problemet, - det kan jeg ikke! Hvis det fortsætter er der et par måder, du kan omgå problemet. Prøv dette: Gå til akkordarket og foretag de indstillinger du ønsker (takter pr linje, fortegn ved hver linje etc.)Åbn dialogen Print muligheder ved at trykke på print. Vælg Udskriftslayout. Du kan nu se hvordan printet vil blive. Hvis takterne stadig mangler i udskrift kan du i dialogen Printmuligheder vælge Udskriv til PDF. Hvis PDF filen ser rigtig ud, kan du printe den.
Hilsen
Lindbjerg
Posted By: erikfutfut Re: To takter mangler i udskriften - 02/07/15 10:22 AM
Hej igen.
Jeg tror jeg har løst problemet.

Når jeg laver en sang ændrer jeg gerne antallet af gennemspilninger til 1. Så tror jeg det
er her problemet opstår.

Indtil videre har jeg løst problemet ved at vælge 3 gennemspilninger, og problemet er tilsyneladende væk.

Hilsen Erik
© PG Music Forums