PG Music Home
Posted By: Stefan G. Rasmussen DAW Plugin... - 03/23/15 09:54 AM
Hej

Jeg har lavet et akkompagnement, hvor jeg i Melodistemme sporet på BiaB har genereret et "938: Guitar" spor... Alt så godt så langt. Men når jeg så tager dette spor - via DAW Plugin - og trækker over i Logic Pro X, så bliver Guitaren til Piano???
Hvorledes undgås denne musikantforvandling?

Dbh
Stefan
Posted By: lindbjerg Re: DAW Plugin... - 03/23/15 12:06 PM
Hej Stefan
Guitar 938 har RealCharts, - og det vil sige at der bag audiofilen også er en MIDI fil, så det er muligt at se hvad der bliver spillet i nodesystemet. Og det er denne MIDI fil du har trukket over i Logic. Hvis du ser efter, kan du se at den er placeret på et MIDI spor. Du skal gå til dine indstillinger for DAW plugin og sørge for at de står rigtigt. Se vedhæftede illustration (Husk at logge på, ellers kan man ikke se billeder).

Håber dette løser dit problem, - ellers skriv igen.

Venlig hilsen
Lindbjerg

Attached picture plugin.jpg
Posted By: Stefan G. Rasmussen Re: DAW Plugin... - 03/25/15 11:24 AM
Tak for det Lindberg
Det gør jeg, men fandt også ud af, at jeg kunne helt fjerne MIDI sporet i BiaB... smile

Men nu opstod pludselig at andet problem her i dag - ikke relateret til foregående - men da jeg på et nummer trak sporene over i DAW boxen blev de godtnok orange som de plejer, imens den "Render" - Men da den meldt "Mission Completet" var DAW boxen blank/hvid, og ikke noget at trække over i Logic Pro???

Som du ved er det en MAC version jeg arbejder på - er der en "bug"? eller er det et fy-ord? Måske er det en "fejl 40", men i så fald ved jeg ikke hvad jeg har gjort galt, da det her pludselig opstår efter at have overført 4 andre akkompagnementer...
Normalt plejer en "Shut Down / Restart" at løse disse småting, men den gik ikke denne gang...

Tak for din fine support i vort danske forum!
Posted By: lindbjerg Re: DAW Plugin... - 03/25/15 04:03 PM
Hej Stefan
Hvorfor vil du fjerne MIDI sporet? Det eneste det gør er at vise noder, - så det er næsten synd for det stakkels uskyldige MIDI spor.

Jeg kender ikke Logic ret godt, men du behøver ikke at bruge dropboxen. Du kan trække direkte fra BIAB til Logic. Jeg har afprøvet det i Garage Band som jo er lillebror til Logic. Hvis du har gjort som du plejer, kan det næsten ikke være en fejl 40. Bugs?? Ja, dem er der en del af i Band-in-a-BOx, - ganske som i andre programmer. Prøv igen, det kan være det specifikke RealTrack. Jeg vil meget gerne høre om dine erfaringer, når du prøver igen,
Venlig hilsen
Lindbjerg
© PG Music Forums