PG Music Home
Posted By: Jørgen Ny bruger, 1. hurdle - 12/28/15 07:11 AM
Hej.
For få dage siden købt BiaB fra Indigo2, som altid super service.
Jeg har et problem som gør, at jeg er gået i stå:
Når jeg eksporterer en melodilinje med becifring fra "Primus" til f.eks. skrivebord, og jeg derefter importerer samme til BiaB, så kommer nodelinjen og becifringerne til at stå fint i BiaB, men når jeg forsøger, at få programmet til at lave et arrangement, ja, så hører jeg udelukkende melodien og intet andet.
Jeg har flere gange forsøgt, at indtaste samme melodi og becifringer i BiaB og SÅ fungerer det, HVAD GØR JEG FORKERT ?
Mmh. Jørgen J.
Posted By: lindbjerg Re: Ny bruger, 1. hurdle - 12/29/15 07:20 AM
Hej Jørgen
Velkommen i forummet! Der vil sikkert kommer flere hurdler så skriv bare løs, hvis du har problemer.

Angående dit spørgsmål. Import af Music XML filer er en helt ny funktion i BIAB, så det er heller ikke noget jeg har prøver før. Jeg eksporterede en fil (fra BIAB) som XML , - og eksporterede kun melodi og satte afkrydsning ved akkorder. Derefter testede jeg filen i Primus. Det så helt pænt ud. Slutteligt importerede jeg filen tilbage til BIAB og den spillede fint! Det jeg tror er problemet er, at du nok ikke har aktiveret stilarter. Klik i ruden hvor stilarten vises (lige under titelruden). Her skal du afkrydse "Style is enabled". Hvis dette ikke virker. Skriv igen!
Venlig hilsen
Lindbjerg
Posted By: Jørgen Re: Ny bruger, 1. hurdle - 12/29/15 11:50 AM
Hej du.
TAK !
Forsøger, og vender HELT SIKKERT tilbage...
Mmh. Jørgen.
Posted By: Jørgen Re: Ny bruger, 1. hurdle - 12/29/15 12:05 PM
Hej igen.
Du har reddet min dag !!!!!
YES, hvad jeg har bixet og bakset med i flere dage LYKKEDES, og jeg kan komme videre.
MANGE TAK !
På genhør

Jørgen.
© PG Music Forums