PG Music Home
Posted By: Peters Garage Pull i stedet for push af akkorder - 08/30/16 03:50 PM
Hej,

i Chord options er der mulighed for at skubbe en akkord 1/8 eller 1/16 efter taktslaget, men hvordan hulen får jeg en akkord flytte foran taktslaget?

Eksvis:
C-G-Em-Am
Her ville jeg gerne spille C-akkorden på 1 taktslag, G mellem 1. og 2. taktslag, Em på 3. taktslag og Am på 4. taktslag

Nogen gode forslag - fordi mit omkvæd lige nu er så staccato, at selv Steffen Brandt fra TV2 lyder helt loose smile

Jeg har BIAB 2016 build 132
Posted By: lindbjerg Re: Pull i stedet for push af akkorder - 08/31/16 04:14 AM
Hej Peter
For at få en akkord på hvert taktslag, skal man skille akkorderne med et komma (,). Dvs. at du først skriver c,g derefter em,am. Nu har du en akkord på hvert taktslag. Et push trækker faktisk taktslaget tilbage (en 8.del eller en 16. del), så derfpr skal du have trukket g-akkorden en 8. del tilbage. Gør sådan: Højreklik i akkordskemaet, åbn dialogen Akkordindstillinger. I feltet taktslag vælger du andet taktslag og for det vælger du 8. dels push. Dette vil virke i langt de fleste stoilarter.
Venlig hilsen
Lindbjerg
Posted By: Peters Garage Re: Pull i stedet for push af akkorder - 09/02/16 05:36 PM
Nogen gange får man svar som man spørger :-)

Det er C akkorden jeg vil forskyde 1/8 del frem så den nærmest glider over i et G
Posted By: lindbjerg Re: Pull i stedet for push af akkorder - 09/03/16 06:32 AM
Hej Peter
Her ramte BIAB muren! Det kan desværre ikke lade sig gøre, men det var en rigtig god funktion. Det du efterlyser er jo et "omvendt skub", så akkorden bliver trukket frem i stedet for tilbage. Hvis man arbejder med en MIDI stilart, kan man i et sequenserprogram lave det som man vil.

Venlig hilsen
Lindbjerg
Posted By: Peters Garage Re: Pull i stedet for push af akkorder - 09/14/16 08:17 AM
Hej Sensei Lindbjerg,

jeg skal bruge det sammen med Real Tracks, så derfor er MIDI ikke en option, men jeg er glad for, at du kunne se behovet - det er jo ikke altid man behøver at ramme på 1 taktslag.

Har du styr på procenssen omkring feature requests, og har du erfaring med om de bliver efterkommet?
Posted By: lindbjerg Re: Pull i stedet for push af akkorder - 09/15/16 07:58 AM
Jeg har snart arbejdet for PgMusic i 15 år, men har aldrig talt med dem. De er temmelig lukkede så selv importøren får ikke mange oplysninger. Det er mit indtryk, at de forsøger at udvælge de bedste funktioner, som bliver foreslået af brugere. Man kan selvfølgelig ikke regne med, at få lige sit forslag igennem, - og der er ting, som med den nuværende programmering ikke kan lade sig gøre.

Venlig hilsen
Lindbjerg
Posted By: jegrav Re: Pull i stedet for push af akkorder - 09/22/16 12:21 PM
Umiddelbart ville jeg ændre pågældende takt(er) til 8/8. Så burde C kunne sættes på slag 2, G på slag 3,Em på slag 5 og Am på slag 7.
Men måske man ikke kan gøre sådan noget i BIAB.

Venlig hilsen
Jens Erik Graversgaard
Posted By: lindbjerg Re: Pull i stedet for push af akkorder - 09/28/16 04:17 AM
Det lyder som en besnærende løsning, men man skal huske på, at RealTracks er rigtige indspilninger, som ikke må ændres alt for meget i forhold til det tempo, de er indspillede i.
Posted By: Peters Garage Re: Pull i stedet for push af akkorder - 09/28/16 03:11 PM
Hej Jens,

på Mac versionen kan du ikke ændre signature på den måde du eks vis kender fra din DAW (LogicProX/Garageband/ eller lignende) - det er give når du vælger Style - du kan kun ændre på tempoet.

Udfordringen er, at jeg gerne vil flytte førsteslaget frem eksvis 1/8 eller 1/16 - det er ikke det samme som at flytte 2. slaget 1/8 eller 1/16 tilbage.

Men jeg kan godt lide din ide :-)
Posted By: Peters Garage Re: Pull i stedet for push af akkorder - 09/28/16 03:18 PM
De er meget lukkede - jeg har fundet et par graverende fejl i Mac version 2016, som virkede i 2015 (blandt andet export af Real Tracks og Midi fra samme sang - det virker pludselig ikke længere i 2016 versionen) - de siger de vil fixe dette, men vil ikke svare på hvornår der kommer en patch release....reelt har de fjernet en funktion de selv skilter med. Det tyder desværre på, at deres måde at kode på ikke er struktureret når man introducerer fejl, der ikke eksisterede tidligere.

Generelt synes jeg Mac versionen bærer præg af alt for megen "slamkodning" i forhold til Windows versionen....problemet med Windows generelt er, at måde hvorpå drivere håndteres sammenlignet med MacOS er ustabilt og ofte sløver performance.

Udfordringen er, at BIAB i mine øjne stadigvæk er det bedste program på markedet til at komponere og til one man jam :-)
Posted By: lindbjerg Re: Pull i stedet for push af akkorder - 09/30/16 04:33 AM
Jeg kan kun give dig ret. Band-in-a-Box er opbygget gennem rigtig mange år og man har bare bygget videre på den eksisterende kode. Det havde været rigtig godt, hvis man på et tidspunkt havde slået en streg i sandet og lavet helt ny kode fra bunden af. Til trods for det, er det et fantastisk program, som jo står uden konkurrence. Det kan så mange ting og gør det godt og så må man leve med småskavanker og funktioner, som man ikke helt ved hvad man skal bruge til.

Venlig hilsen
Lindbjerg
© PG Music Forums