PG Music Home
Posted By: lindbjerg Punkterede ottendedele - 10/24/16 04:28 AM
Jørgen skriver følgende:
Quote:

Hej igen
En mere, jeg kan ikke notere punkterede ottendedelsnoder (det er lykkedes før) hvad gør jeg galt ?

Mmh. Jørgen J


Når du går i editerbar modus deles hver fjerdedel op i fire (dvs. 16. dele), hvis det er en lige stilart. I swing stilarter deles hver fjerdedel op i tre. Når du indsætter en node er det altid en meget lang tone (helnode+punkteret halvnode). Denne tone bliver afkortet når du indsætter en ny tone eller pause. Du skal altså bare indsætte den nye tone/pause på streg 7, hvis den første tone skal være punkteret. Det lyder lidt knudret, men det gælder altså om at placere tonen korrekt i gitteret.
Venlig hilsen
Lindbjerg
Posted By: Jørgen Re: Punkterede ottendedele - 10/26/16 01:47 PM
Så er jeg her igen!
Vil du fortælle mig hvordan man laver er modulation, f.eks efter 32 takter ?
Har søgt i manualen, uden held...
Mmh. Jørgen.
Posted By: Jørgen Re: Punkterede ottendedele - 10/27/16 08:09 AM
Jag kan ikke notere et 16-dels løb hvad gør jeg forkert ?
Jørgen
Posted By: lindbjerg Re: Punkterede ottendedele - 10/28/16 04:40 AM
Hej Jørgen

Hver fjerdedel er i gitteret delt i fire. Sæt en tone på hver "gitterstreng" og du har 16. dele.

Venlig hilsen

Lindbjerg
Posted By: lindbjerg Re: Punkterede ottendedele - 10/28/16 05:07 AM
Jeg har oprette en ny post med dit spørgsmål
Lindbjerg
Posted By: Jørgen Re: Punkterede ottendedele - 10/28/16 06:43 AM
Den vil bare ikke !!
Jeg er ret sikker i "Primus", og er også helt klar over systemet i BIAB, så der er en anden årsag !
Mmh. J
Posted By: Jørgen Re: Punkterede ottendedele - 11/01/16 09:12 AM
Jeg mener, at have set et sted at der i visse tilfælde kan vises noder i audio, er jeg helt galt på den ??
Mmh. Jørgen
Posted By: Jørgen Re: Punkterede ottendedele - 11/01/16 09:12 AM
Jeg mener, at have set et sted at der i visse tilfælde kan vises noder i audio, er jeg helt galt på den ??
Mmh. Jørgen
Posted By: lindbjerg Re: Punkterede ottendedele - 11/02/16 05:11 AM
Hej Jørgen

Du har fuldstændig ret. Langt de fleste RealTracks vises med noder. Det eneste spor som ikke kan vise noder er audiosporet, - altså det spor som du selv indspiller.

Venlig hilsen
Peder
© PG Music Forums