PG Music Home
Posted By: Finn Sørensen Lidt af hvert fra en nybegynder - 01/26/19 10:59 AM
Hej alle, her lidt udfordringer jeg er løbet i som ny bruger af BIAB
1. Nå jeg åbner stilvælger i BIAB 2019 32 bit, eller 64 bit har jeg ca. 5066 stilarter at vælge mellem. Hvis jeg åbner i Ableton Live 10 DAW er der ca. 6730 at vælge mellem. Hvorfor denne forskel? har jeg lavet noget galt under opdatering til 2019?
2. Jeg har ingen lyd når jeg gerne vil hurtig aflytte stilarter ved at anvende "hurtig afspilning" knap, eller dobbeltklikke. Denne funktion virker ligeledes heller ikke i Ableton Live. Jeg kan først høre musikken når jeg har valgt at arbejde med den valgte style.
Håber der sidder nogle experter derude :-)
Posted By: lindbjerg Re: Lidt af hvert fra en nybegynder - 01/29/19 08:53 AM
Hej Finn
Nej, jeg tror ikke du har lavet noget galt. Når jeg åbner VST'en i Cubase Pro 10 er der præcist det samme antal stilarter. Prøv at gå til Stilvælgeren og trykke på Genopbyg. Vælg den langsomme metode. Sørg for at du har den nyeste opdatering (Patch 614). Opdater før du genopbygger.

Angående dit andet spørgsmål. Jeg kan ikke genskabe problemet, men jeg kan forestille mig, at det ville give problemer, hvis man brugte forskellige drivere i Biab og DAW, - f.eks asio og WAS. Tjek at du bruger samme driver i begge programmer. Cubase har en funktion som hedder Release driver etc. Måske har Apleton Live den samme funktion.

Venlig hilsen

Lindbjerg
© PG Music Forums