PG Music Home
Posted By: erikfutfut Soloer fra Real Tracks - 12/26/19 07:54 AM
Hej igen.

Når jeg beder maskineriet om at lave en solo (på en Tenor Sax), laver den også en fin solo, men ak, mange af noderne/tonerne ligger for lavt til en Tenor Sax. Flere på den lave A tone, og et par stykker på den lave G tone.

Selv om jeg indregner 2 halvtoners transponering op i forhold til "grund melodien", ligger flere af noderne stadig for lavt til instrumentet.

Findes der ikke et sted hvor jeg kan stille solo mageren til at arbejde i et begrænset område, hvor jeg sætter begrænsning for de højeste og laveste toner ?

Hilsen Erik André
Posted By: lindbjerg Re: Soloer fra Real Tracks - 04/21/20 06:21 AM
Husk at en tenorsax ikke blot transponerer -2 , men -14!

Vh
Lindbjerg
Posted By: Peters Garage Re: Soloer fra Real Tracks - 04/26/20 07:02 PM
jeg har generelt bemærket at solo'erne har en tendens til at skifte lyd en smule, sandsynligvis fordi "sologeneratoren" vælger mellem indtil flere optagelser af samme musiker på samme instrument. Det fungerer som regel rigtig fint til de fleste instrumenter, men holy shoot hvor skal der tweakes på især guitarsoloer.

Lindberg ved du i grunden hvor mange forskellige indspilninger per toneart/akkord der laves pr Real Track?
Posted By: lindbjerg Re: Soloer fra Real Tracks - 04/29/20 05:00 AM
Det er nok forskelligt alt efter om det er et solo RT eller et akkompagnement. Men hvor mange indspilninger man skal bruge er en fabrikshemmelighed. Prøv at se, hvordan man laver et UserTrack. Et RT bliver sikkert lavet på samme måde.
Vh
Lindbjerg
© PG Music Forums