PG Music Home
Hej Forum

Jeg har egentlig besluttet mig for at købe en opdateret version af Band in a box (BIAB). Jeg har versionen fra 2006, men tænker det bedst at indkøbe en helt ny version.

Men jeg har brug for vejledning til mit spørgsmål for det er det jeg egentlig vil:
Kan man indspille (live) en guitar stemme i BIABs nodeprogram og dermed bruge softwaren til at forslå et passende arrangement, så jeg kan medbringe udskrevet node og afspille min idé for et band?

Eller skal man over andre produkter (Guitar Pro) som BIAB kan importere fra og få samme resultat - altså fra en guitaridé til en konkret håndgribeligt oplæg til en sang.

Eller skal jeg klampe det ind via et keyboard i et nodeprogram f. eks Score? og så gå dén vej rundt til BIAB.
Fortsat god dag.
Mvh Kaiba
Det er en god ide at opdatere. Der er sket rigtig meget siden du købte BIAB 2006.
Ja, du kan indspille en guitarstemme sammen med et passende arrangement. Du kan udskrive de andre stemmer, - både trommer, bas klaver mm., men din guitarstemme bliver ikke skrevet ud. Der er ingen grund til at lave omveje via andre programmer. Hvis man er den lykkelige ejer af en DAW (Cubase, Garage Band, Logic mm)) Findes BIAB nu som et plugin direkte i DAW, men så længe det kun er en demo til andre bandmedlemmer er BIAB dækkende.
Vh
Lindbjerg.

PS Hvis du skulle få brug for lidt undervisning, kan jeg tilbyde det via Skype.
Hej Lindbjerg
Mange tak for dit svar.
Jeg vil gerne betale for en Skype-undervisningstime for jeg kan ikke finde brugbar information andre steder.
Jeg er en simpel amatørguitarist med begrænset musikteoretisk indsigt og vil "bare lige" omsætte ideer til papir og lydfiler. Men intet i dette liv er "bare lige".
Jeg har ikke rigtigt arbejdet i BIAB før, men skrevet akkorder af til øvesessioner uden et band.

Kan vi mødes over Teams? Er det en mulighed?

Jeg tror det vil være bedst hvis jeg allerførst får opdateret min version, så vil jeg skrive til dig igen.

Hvad er dit tilbud og ville det være nemmere for dig, hvis du tilbød f. eks et reelt undervisningsforløb på f. eks 5-7 timer, så jeg endelig kan få udnyttet BIAB bedre end i dag?

Venlig hilsen

Ole Magnussen
Hej Ole
Jeg tror jeg kan sætte dig ind i Biab i løbet af 5-6 timer. Så behersker du alle de vigtigste funktioner, samt en del finesser. Når du har opdateret programmet, er det en god idehvis du "roder" lidt rundt og bliver lidt dus med udseendet. Hvornår timerne skal ligge aftaler vi fra gang til gang. Skype er det som fungerer bedst for mig, da jeg har mulighed for at sende lyd til dig og du har mulighed for at optage sessionen.

Venlig hilsen
Lindbjerg
Hej Lindbjerg

Send mig venligst et pris-tilbud for denne undervisning.

Tidsrammen er efter 8. december til 1. februar.

Mvh Kaiba
Jeg tager 200kr pr lektion ( ca en time).
Vh
Lindbjerg
© PG Music Forums