PG Music Home
Posted By: Jantje geen audio - 02/14/09 01:28 PM
Hallo iedereen,

Allereerst, ik ben een newbie met biab, ik heb zojuist een demo-versie gedownload om eerst is te kijken wat het allemaal doet.

Maar tot mijn grote verbazing heb ik geen geluid uit m,n speakers als een song afspeel.
Ik heb gekeken waar ik dat moet zoeken maar helaas daar kom ik niet uit.

Ik neem aan dat dit iets simpels is op mijn computer.

Het geluid van mijn computer werkt trouwens wel, bij alles wat ik af wil spelen, b.v.
mediaplayer, geluid van het internet enz.

Heeft er iemand een idee ?

groetjes Jantje
Posted By: Mike sings Re: geen audio - 02/14/09 02:18 PM
Hi Jantje,

Kijk eens bij de volume-instellingen van je geluidskaart (icoontje rechtsonder in je scherm of [start] --> [configuratiescherm] --> [geluiden en audioapp.] --> [audio] --> [volume]. Waarschijnlijk is de softwaresynth gedempt.
Posted By: Jantje Re: geen audio - 02/15/09 12:53 PM
Ja klopt ik heb nu geluid

bedankt Mike

Heb ik nog een vraagje, maakt u orkestbanden voor uzelf met biab?
Ik heb inmiddels de demo-versie gehoord, die kwa stylen misschien niet zo is uitgebreid als een betaalde versie, maar alles klinkt zo als een gewoon keyboord.

Mijn bedoeling is om begeleiding te maken voor mijn zang, ik heb ook een soniccell van roland en de wereld aan midifiles, kan ik nu met biab een goede uitbreiding maken aan mijn repertoire, of is het alleen speelgoed?

groetjes Jantje
Posted By: Mike sings Re: geen audio - 02/15/09 03:35 PM
Op je vraag "is het alleen speelgoed? " kan ik volmondig zeggen: Nee!

Je hebt de demoversie van BiaB. Die versie is uiteraard beperkt t.o.v. het complete product. Zo heb je (heel) veel styles niet. Ook heb je niet de beschikking over RealDrums en RealTracks. Dat je de klank niet zo denderend vindt is ook goed te verklaren: Je gebruikt de softsynth op je geluidskaart om de MIDI-files af te spelen. Deze synth zal natuurlijk bij lange na niet de geluidskwaliteit hebben die je Soniccell heeft.
Als je je Soniccell op je PC hebt aangesloten, dan kun je deze in BiaB gebruiken. [opt.] --> [midi/adiodriver setup]. Ik weet echter niet of dit ook in de demo-versie kan.
Hoe beter de synthesizer, hoe beter MIDI klinkt.

In de betaalde versie van BiaB heb je ook de beschikking over RealDrums en Realtracks. Dit zijn echte instrumenten gespeeld door echte studiomuzikanten. Voorbeelden hiervan vind je hier.
Op mijn site kun je bij "DEMO" twee nummers horen die ik met BiaB gemaakt heb. De bovenste is met RealTracks en de onderste is met MIDI en RealDrums.
© PG Music Forums