PG Music Home
Posted By: Ron Dorpsstraat Blij met Biab - 09/01/14 02:37 PM
Ik ben een newbee dus excuus als ik dome dingen vraag.
Vorige week het pakket 2014 Everything voor Mac aangeschaft en ik ben er blij mee.
Het opent voor mij mooie mogelijkheden, al zijn er wel veel zaken die slecht zijn uitgewerkt en het is niet bepaald gebruiks vriendelijk te noemen. Maar goed blijft wel staan dat het een verdomd knap stukje software is dat mij zomaar mijn eigen bandje verschaft. Wel ben ik bang dat ik misschien toch beter het Audiophile pakket had moeten nemen want het is wel erg vlak qua sound.
Maar ja dat scheelde weer 200 euries en bij mij groeit het ook niet aan een boom. Maar is het Audiophile pakket qua sound na de export echt zoveel beter ?
Begrijp ik het nou ook goed dat er geen manier is om van het Mac 2014 Everything pakket te upgraden naar het Audiophile pakket ?
Iets anders is dat ik het wel erg jammer en ook wat raar vindt dat er nu wel een NL forum voor windows gebruikers is maar niet voor Mac ! Ik snap dat de pakketten onderling verschillen en technisch anders functioneren maar een Biab gebruiker blijft toch afhankelijk van de info die hij /zij hier en daar kan vinden en vaak komt de tip van een medegebruiker

groet
Ron
Posted By: Peter Eigenraam Re: Blij met Biab - 03/23/15 10:41 AM
Band-in-a-Box voor Mac is apart ontwikkeld naast de Windows versie. De Mac versie is er niet in het Nederlands.
Daarom kun je vragen over de Mac versie beter in het Engelstalige forum plaatsen. Of per email aan info@pgmusic.com.

Vlakke sound: RealTracks zijn veel beter dan MIDI. Maar standaard gecomprimeerde MP3 kwaliteit en in de Audiophile versie zijn ze niet gecomprimeerd dus klinken toch beter.

Je kunt natuurlijk wel trucjes toepassen om de dynamiek te verbeteren. A of B substyle toepassen. Alt-F5: Volume wijzigingen instellen (fading) bij maten, stijlwijzigingen instellen bij bepaalde maten, holds, shots instellen bij akkoorden. Melodie of Solist "humaniseren".
© PG Music Forums