Jeg har lige modtaget version 2010 og har løseligt prøvet det af. Programmet ligner sig selv, men det som er mest 'iørefaldende' er, at sangene genererer lynhurtigt. En bruger har fortalt mig, at når denne funktion er tilsluttet, forsvinder RealTracks lydene efter 15-20 sekunder. Det gør de nu ikke på min PC. Funktionen aktiveres og deaktiveres: Klik tå RealTrack ikonet. Vælg RealTrack indstillinger og afkryds/fjern afkryds ved "Speed up generation of RealTracks". I samme menu finder man andre nye indstillinger.
Noget andet, som har været efterspurgt længe er, at BIAB nu kan fungere som plug-in til din sequenser. Dvs at man bare trykker på instrumentknappen og trækker over i sequenseren. Problemet er blot, at det ikke fungerer i Cubase, som nok er en af de almindeligste sequensere. Jeg har afprøvet funktionen i Reaper, hvor det virker fint. Er der nogen som har afprøvet det i Pro Tools? Problemet har været diskuteret i det engelske forum, og bliver sikker løst med næste mindre opdatering.
Det som virkeligt er pengene værd, er alle de nye RealTracks og RealDrums, som lyder fremragende. Iøvrigt er der nu "Hold" og "Shot" til RealTracks, - og det fungerer! Når jeg har fået set lidt mere på programmet kommer der mere om de nye funktioner.

VH
Lindbjerg

Last edited by lindbjerg; 12/21/09 06:54 AM.

Musiker. Har lille musikproduktions virksomhed (nodeskrivning, undervisning, studie, oversættelse af bl.a. BIAB). Hvis du synes Band-in-a-Box er vanskelig at komme i gang med, kan jeg tilbyde undervisning via Skype, - også i Cubase. Se min Facebook profil Lindbjerg Musikproduktion