Utility tracks er nu "lige" og tromme stems

Så har jeg fået opgraderet til Band-in-a-Box 2022. Første indtryk er, at det er en af de bedste opgraderinger i mange år. De 16 Utility tracks er blevet "lige" med instrumentsporene. Dvs. at man nu kan generere RealTrack på utility sporene på samme måde som på instrumentsporene. Før blev der dannet en .wav fil, som blev linket til biab filen, og det kom til at fylde temmeligt meget. Man kan stadig indspille sine egne spor på disse utility tracks.

At UT nu er "lige" med de andre spor, har banet vejen for den efter min mening største nyskabelse: Nemlig Stems. Stems gør det muligt at mixe trommerne helt efter eget hoved, da alle mikrofoner fra trommerne kan indlæses på UT sporene. For nuværende er der ca. 50 trommesæt, som har stems, men der vil stadig komme nye til). For studieejere betyder det, at man nu faktisk kan bruge trommesporene i Band-in-a-Box, da det er let at indlæse hvert enkelt spor i din favorit DAW. Man kan endnu ikke bruge stems i VST udgaven, hvilket ville gøre det endnu lettere end det er nu, hvor man er nødt til at gemme hver enkelt stem.

Det var to af nyskabelserne, men der er mange flere, som jeg vil omtale i de næste poster.

Venlig hilsen
Lindbjerg

Last edited by lindbjerg; 03/19/22 05:47 AM.

Musiker. Har lille musikproduktions virksomhed (nodeskrivning, undervisning, studie, oversættelse af bl.a. BIAB). Hvis du synes Band-in-a-Box er vanskelig at komme i gang med, kan jeg tilbyde undervisning via Skype, - også i Cubase. Se min Facebook profil Lindbjerg Musikproduktion