Så kom julegaven til alle musikere: Den årlige opdatering af Band-in-a-Box. Og der er mange nyheder. De vigtigste er:

1) Den største nyhed er som sædvanligt alle de nye RealTracks og Stilarter. Man har dog ikke lavet flere stilarter med video, men det var også en ret unødvendig funktion, synes jeg.

2) Biab er nu 64 bit. 32 bits udgaven findes stadig og det er nok den der åbner automatisk, når man lige har installeret. Ændr til 64 bit ved at gå til BB mappen og find bbw64.exe.

3) Den største nyhed er nok at der nu findes en Biab VST plugin. Dvs at man åbner plugin i sin DAW (Cubase, Reaper ProTools etc.) og kan generere spor direkte. Desuden findes en riff funktion, som laver 7 forskellige takes af et valgt område.

4) 64 bit versionen bruger en VSTSynthFont 64 som GM synth.

5) Sangvælgeren er helt nydesignet med info om op til 50000 sange. Mange nye filterfunktioner.

6) Stilvælger er forbedret med mange fine funktioner og nye filtermuligheder.

7) Der er kommet trommenoder til alle MIDI trommer og en del RealDrums.

8) En del andre forbedringer i notation, i Stilmageren, i melodisten, som nu kan bruge RealStyle (som akkompagnement) og meget mere

Venlig hilsen og God jul til all
Lindbjerg

Last edited by lindbjerg; 09/11/19 11:46 PM.

Musiker. Har lille musikproduktions virksomhed (nodeskrivning, undervisning, studie, oversættelse af bl.a. BIAB). Hvis du synes Band-in-a-Box er vanskelig at komme i gang med, kan jeg tilbyde undervisning via Skype, - også i Cubase. Se min Facebook profil Lindbjerg Musikproduktion