RealTracks bruger nu élastique Pro V2 time "strække og tonehøjde tranponering" engine fremstillet af zplane.development med forbedret og mere naturlig lyd til følge. Disse forbedringer er indbyggede, så man skal ikke gøre noget for at få det til at virke. Dine eksisterende sange lyder bare bedre i et meget bredere tempoområde og transponeringer.
De nye RealTracks optager kun 30% af den plads de plejede at gøre. Hvis du har RealTracks fra en tidligere version af Band-in-a-Box, kan du sætte dine RealTracks "på skrump" genvinde harddiskplads. Audiokvaliteten er afgjort forbedret, da musikken lyder bedre i et større tempoområde takket være the élastique Pro V2 time stretching engine!
Hvis du vil gøre dette, skal du gå til dialogen RealTracks indstillinger (Præferencer). Tryk [Slet unødvendige +/- filer] for at slette unødvendige filer i RealTracks mappen.
VIGTIGT: Hvis du har tænkt dig at fortsætte med at bruge ældre versioner af Band-in-a-Box med de samme RealTracks mapper, skal du IKKE slette disse +/- filer, da de ældre versioner af Band-in-a-Box stadig behøver de større RealTracks.

Spørgsmål: Hvad er RealTracks +/- filer?
I RealTracks fra Band-in-a-Box 2010 eller tidligere, var der ekstra WMA filer i RealTracks mappen. Disse havde transponerede versioner af WMA filerne og har + eller - i filnavnet. Eksempelvis er BG057+1.wma en +/- fil, hvorimod BG057.wma ikke er.
De er navngivetr dem RealTracks "+/- filer." De er ikke medtaget i Band-in-a-Box 2011, da de ikke er nødvendige og optager ekstra plads.

S: Jeg har købt Band-in-a-Box for første gang. Skal jeg gøre noget?
Nej, der er ingen +/- filer i Band-in-a-Box 2011, så du behøver ikke gøre noget.

S. Jeg har opgraderet til Band-in-a-Box 2011 og har RealTracks mapper med +/- files. Er det nødvendigt at gøre noget?
Nej, du behøver ikke gøre noget. Men hvis du vil frigøre masser af harddiskplads og din PC er nyere/hurtig (Vista eller W7), kan du gå til RealTracks indstillinger (Præferencer) og klik på [Slet unødvendige +/- filer] (se detaljerne nedenfor). Hvis du har en ældre/langsom PC, kan du vælge "Brug +/- Realtracks til generering (aktiver på langsom PC)” tjekboksen (se detaljerne nedenfor).

Brugere med eksisterende RealTracks samlinger (2010 eller tidligere) behøver ikke gøre noget, da deres eksisterende RealTracks vil fungere.
Kort sagt:
1. Hvis du bruger en ældre/langsom PC (XP):
- Vælg "Brug +/- Realtracks til generering (aktiver på langsom PC) i dialogen RealTracks indstillinger (Præferencer).
- Tryk IKKE på [Slet unødvendige +/- filer].
2. Hvis du har en nyere PC (Vista/W7)
- Afkryds ikke "Brug +/- Realtracks til generering (aktiver på langsom PC) i dialogen RealTracks indstillinger (Præferencer). Programmet har ikke brug for filerne.
Brug programmet nogle dage og spil alle slags sange med masser af RealTracks i forskellige tonearter (fx. Gb). Hold øje med bbw.exe's CPU forbrug under afspilning. Hvis dette er under 60%, er der ingen problemer.
- Hvis afspilning kører problemløst uden hak og instrument drop-ud har du "en hurtig PC" og kan roligt trykke på [Slet unødvendige +/- filer].

God fornøjelse
Lindbjerg


Musiker. Har lille musikproduktions virksomhed (nodeskrivning, undervisning, studie, oversættelse af bl.a. BIAB). Hvis du synes Band-in-a-Box er vanskelig at komme i gang med, kan jeg tilbyde undervisning via Skype, - også i Cubase. Se min Facebook profil Lindbjerg Musikproduktion