You need to be logged in to post on the forum
Topic Options
Index
#147678 - 01/21/12 07:52 AM Nuances dans une chanson.
mathusalem Offline
Enthusiast

Registered: 12/29/11
Il existe, en musique dite classique (j'ai une formation de violoniste et de clarinetiste) des nuances que je voudrais introduire dans les musiques produites par "Band in a box" car, pour accompagner mes chansons, les sons produits ont un aspect trop "mécanique".
Ainsi, je voudrais faire du "legato" (cf. le mot "lien") qui rend le passage d'une note à la suivante plus doux parce qu'il n'y a pas cette sensation de rupture entre les deux notes. Est-ce possible?...
Je voudrais aussi faire du "rubato" qui permet de traîner sur une note au delà de sa durée normale, imposée par la mesure et le tempo. Par exemple, dans "Les vieux" (de Jacques Brel) de nombreuses mesures sont composée de : croche / croche / croche / croche / croche / noire pointée mais Jacques Brel traîne volontairement sur la troisième croche. Avec un accompagnateur humain, pas de problème : il suit les volontés du chanteur. Mais "Band in a box" peut-il le faire?...
Toute réponse (même un NON, CE N'EST PAS POSSIBLE!!! Vous en demandez trop...) sera la bienvenue.
Merci d'avance.

#147679 - 01/22/12 11:14 PM Re: Nuances dans une chanson. [Re: mathusalem]
Chris (SwingingSoft) Offline
Enthusiast

Registered: 09/09/09
Loc: Tahiti
Tu peux varier la longueur des notes en passant en mode edition (Mode Staff Role) et en cliquant avec le bouton droit sur la note à modifier.

#147680 - 01/23/12 04:04 AM Re: Nuances dans une chanson. [Re: Chris (SwingingSoft)]
John-Luke Offline
Journeyman

Registered: 05/18/03
Loc: France
Concernant le legato, je pense que tu fais référence à la mélodie. Pour éviter les désagréments de reprendre les notes, j'enregistre toujours la mélodie en live, quitte à faire plusieurs prises. Je garde la mélodie telle quelle, sans quantisation derrière. Cela permet d'avoir le bon legato qui va bien, le feeling général de la mélodie, la bonne vélocité, etc...

Shout Box (Live chat with other users)

PG Music News
RealTracks Artist Kenny Barron - Upcoming Shows!

Kenny Barron has a few shows coming up in August! If you're interested in one of his shows, visit: http://kennybarron.com/itinerary/

He'll be in France, Rockport, and New York!

Tips & Tricks YouTube Channel

Want to watch some great videos to help you with your Band-in-a-Box? Check out the Tips & Tricks playlist on our YouTube channel!

Band-in-a-Box... Share Your Song with Soundcloud!

Did you know that there are are a number of ways to share your Band-in-a-Box song? Not only can you print out your song in notation, you have the option of saving in a variety of MIDI and audio formats for playback from your computer or an audio CD. You can even upload your arrangement to Dropbox and Soundcloud!

Watch how easy it is to upload your Band-in-a-Box song to Soundcloud here.

Make sure to post a link to our User Showcase Forum!

Sign-up for the PG Music Inc. Newsletter

Sign up for the PG Music Inc. newsletter and you'll receive notifications for new versions of Band-in-a-Box, as well as any other new products we release!

We Have Over 100 RealTracks Artists!

The popular RealTracks feature within Band-in-a-Box brings an exciting human element to your arrangement by adding REAL instruments played by TOP MUSICIANS!
Click here for a full list of the RealTracks Artists available.

RealTracks replace the MIDI track for that instrument, and can be controlled just like the MIDI instrument (volume changes, muting etc.). They follow the chord progression that you have entered, so you hear an authentic audio accompaniment or solo!

RealTracks Artist Rebeca Mauleón - Upcoming Appearance!

Rebeca Mauleón joins Carlos Del Puerto, Jesús Diaz and Carlos Caro this Saturday, July 26th for the "Master Class: Inside the Cuban Rhythm Section w/ Carlos Del Puerto" event at the SFJAZZ Center in San Francisco!
Click here for more information.

Purchase Site Licenses and LabPAKs for Band-in-a-Box!

Interested in purchasing Band-in-a-Box to use in your school? We offer special pricing when purchasing five or more installations! Click here to see the options available.

Forum Stats
22465 Members
38 Forums
29497 Topics
234558 Posts

Max Online: 1063 @ 07/10/13 09:12 AM
Newest Members
Malcm, ArtieShaw, TAndrewH, kidzshala, rich stieg

22465 Registered Users
Top Posters (30 Days)
c_fogle 96
Guitarhacker 93