Hej Egeris

Du skriver at "BIAB har ikke de bedste lydflader med hensyn til klassiske instrumenter(strygere, obo, harpe etc.)". Jeg regner med, at du tænker på den medfølgende softsynth CoyoteWT, da MIDI stilarterene i sig selv ikke afgiver lyd. Du har fuldstændig ret, den lyder ikke helt tidssvarende! Men i BIAB er der jo nu mulighed for at bruge forskellige software instrumenter/softwaresynths til hvert spor og specielt med de nye SuperTracks er der mulighed for at lave fantastisk lyd. Jeg vil til enhver tid anbefale brugen af softwareinstrumenter/synths fremfor hardware (lydmoduler).

Har du hørt det nye cello RealTrack? Det lyder rigtig godt. Man må håbe der bliver lavet flere og i forskellige tempi og stilarter.

Jeg er den glade ejer af to Garritan biblioteker (jazz og klassisk). Man får valuta for pengene. De lyder godt, men det skal siges, at jeg ikke bruger dem sammen med BIAB, da de ligger på min "studiemaskine (iMac)og jeg venter med at tilføje "de rigtige lyde" til sporene er overført til Cubase. Der findes efter sigende biblioteker, som lyder bedre og kan mere, men de er også væsentligt dyrere. Garritan bibliotekerne vil dække de flestes behov for god lyd.

Venlig hilsen

Lindbjerg


Musiker. Har lille musikproduktions virksomhed (nodeskrivning, undervisning, studie, oversættelse af bl.a. BIAB). Hvis du synes Band-in-a-Box er vanskelig at komme i gang med, kan jeg tilbyde undervisning via Skype, - også i Cubase. Se min Facebook profil Lindbjerg Musikproduktion