Hej Stefan

Du har ret. I Windows versionen er der en funktion, som hedder "Nudge Chords/Melody....". Denne funktion findes ikke i Mac udgaven. Både Windows og Mac udgaverne har en funktion, som hedder "Slide Tracks". Denne flytter kun nogle få ticks og er beregnet til at ændre fornemmelsen til mere "laid back" eller mere energisk fornemmelse ved at rykke et eller flere instrumenter nogle ticks frem eller tilbage.

Jeg tror du skal have fat et helt andet sted: Højreklik på akkordskemaet og vælg "Bar settings". Her har du bl.a. mulighed for at vælge hvor mange taktslag, der skal være i en takt. (# beats this bar). Prøv at finde takterne med 2/4 og brug denne menu. Jeg har erfaring for, at det ikke virker perfekt i alle stilarter.

Venlig hilsen
Lindbjerg


Musiker. Har lille musikproduktions virksomhed (nodeskrivning, undervisning, studie, oversættelse af bl.a. BIAB). Hvis du synes Band-in-a-Box er vanskelig at komme i gang med, kan jeg tilbyde undervisning via Skype, - også i Cubase. Se min Facebook profil Lindbjerg Musikproduktion