Hej Lennart

Selvfølgelig kan BIAB spille mol-maj7 akkorder, så det skulle ikke være en grund til at vælge programmet fra som Stratos skriver. Jeg har afprøvet den velkendte akkordfrase (Cm-CmMaj7-Cm7-Cm6) med flere stilarter. Alle akkorderne blev spillet korrekt.
Det der snyder er den nye funktion "Naturligt arrangement", som [*****] omfortolker akkorderne ganske som en pianist eller guitarist ville gøre det. Ønsker man at BIAB skal spille præcis de akkordudvidelser, man ønsker ,skal man slå funktionen "Naturligt arrangement" fra. Gå ind i Sangindstillinger og slå det fra i denne sang. Hvis man vil frakoble funktionen for alle fremtidige sange skal man vælge Funktioner -Præferencer-Arranger-Naturligt arrangement (genfortolke komplekse akkorder). I rullemenuen findes de forskellige muligheder.
Biab kan ofte meget mere end man regne med, da det er hurtigt at komme i gang med, men hvis man vil have alle finesser meder det ret kompliceret.

Venlig hilsen
Lindbjerg


Musiker. Har lille musikproduktions virksomhed (nodeskrivning, undervisning, studie, oversættelse af bl.a. BIAB). Hvis du synes Band-in-a-Box er vanskelig at komme i gang med, kan jeg tilbyde undervisning via Skype, - også i Cubase. Se min Facebook profil Lindbjerg Musikproduktion