Stefan: Kan du testa och klicka in varje finger enligt bilden jag har skickat med och se vad du får för ackord? Som du ser så står det en hel del tolkningar om vad man ska kalla ackordet för i den medskickade bilden, men inga av dessa accepterar Band in a Box. OBS! 0 ska också ljuda med så den får inte uteslutas. Alltså är det 4 strängar som ska ljuda med i ackordet. Du kan ju också testa den översta länken och klicka in olika ackord där och spela upp dom, så fattar du exakt vad jag är ute efter.

Jag ser i den gamla versionen jag har att där finns en chord builder och jag har testat den, men det är inte det jag är ute efter. Väldigt omständigt att gå igenom kanske 20 -30 olika alternativ och försöka lyssna sig fram till rätt klanger.

Jag har även en ett "Guitar Window" och där kan jag se greppen för olika ackord som spelas upp, men jag kan inte klicka in mina egna ackord där finger för finger. Fanns den möjligheten så skulle det vara suveränt och just det jag är ute efter.

Var snäll och testa om du kan klicka in finger för finger i ditt program, eller har du inte tillgång till den versionen? Kan du inte göra det, så kanske du kan tipsa om vem jag ska ta kontakt med, som kan svara på frågan, Har inte råd att köpa en ny version just nu, men om den lösningen finns, så får jag förmodligen köpa ändå. Men det är onödig att köpa hem Band in a Box för att testa och sedan komma på att det inte funkar och skicka tillbaka.

Hör av dig snarast
mvh
Troviss

Last edited by troviss; 04/24/10 11:20 AM.