Band-in-a-Box er det ultimative øveredskab uanset om du er bassist, guitarist, keyboardspiller eller trommeslager. I undervisnings øjemed er det bedre selv at indtaste akkorderne frem for at finde en (mere eller mindre) god MIDI fil. For det første kan man altid finde en stilart, som ligger tæt op af en sang og desuden øves man i at skrive becifring (man kan skrive af efter et nodehæfte/bog) og forstå en sangs opbygning. Det er også en god øvelse at afprøve en sang i flere forskellige stilarter, og specielt hvis det er en "hjemmekomponeret" sang, får man muligheden for at høre den i mange forskellige arrangementer.

Som øvehjælp er det fantastisk at udforske hvordan man fx spiller bas i de forskellige stilarter. Jeg er selv guitarist, men skal ofte spille bas, når jeg indspiller i mit hjemmestudie. Her giver BIAB ofte lækre basgange og riffs, som man kan kopiere. Hvis man skal øve soli, er der utrolig meget at hente for alle instrumentgrupper og hvis man er nodelæser, bliver de fleste soli (og akkompagnementsinstrumenter) udskrevet i noder.

Som underviser er BIAB et must! Jeg bruger den også ofte til at skrive noder, hvis det er en mindre sag, - og det til trods for at jeg har Sibelius (et af de allerbedste proffe nodeskrivningsprogrammer).

Skriv endeligt igen, hvis der er mere I er i tvivl om. Hør evt. nogle af demoerne her:
http://www.pgmusic.com/realtracks.all.php?os=win

Venlig hilsen
Lindbjerg


Musiker. Har lille musikproduktions virksomhed (nodeskrivning, undervisning, studie, oversættelse af bl.a. BIAB). Hvis du synes Band-in-a-Box er vanskelig at komme i gang med, kan jeg tilbyde undervisning via Skype, - også i Cubase. Se min Facebook profil Lindbjerg Musikproduktion