En bruger skriver følgende til mig:

Enkelt spørgsmål vedr. Biab

Når jeg har indtastet en melodi i biab og er færdig, og så afprøver den, så kører den det antal gange der er valgt.

Men efter sidste gang kan jeg næsten ikke nå at trække vejret før den begynder med taktslagene og starter forfra. Dette vil jeg gerne undgå..

Jeg har computeren med ude en gang imellem, og følger med på akkorderne og skal godt være hurtig til at stoppe maskineriet:-)

Kan jeg stille programmet så den ikke gen starter af sig selv? den er fantastisk udholdende den fortsætter i det uendelige, lige til jeg taster på stopknappen.


Svar: Man skal fjerne afkrydsningen i det lille felt, hvor der står Slf (sløjfe), eller i den engelske version loop. Se illustration


God sommer
Lindbjerg

Attached Files (Click to download or enlarge) (Only available when you are logged in)
sløjfe.jpg (24.32 KB, 9 downloads)
Last edited by lindbjerg; 06/25/13 08:39 AM.

Musiker. Har lille musikproduktions virksomhed (nodeskrivning, undervisning, studie, oversættelse af bl.a. BIAB). Hvis du synes Band-in-a-Box er vanskelig at komme i gang med, kan jeg tilbyde undervisning via Skype, - også i Cubase. Se min Facebook profil Lindbjerg Musikproduktion