Så fik jeg endeligt mit eksemplar af Band-in-a-Box 2014. Husk at læse ReadMe filen, før du begynder at downloade. Det anbefales at man bruger en Download manager. Det betyder der er mindre chance for, at der skal gå noget galt under download. Endvidere behøver man ikke sidde ved maskinen hele tiden. Efter installation af hovedprogrammet (Band-in-a-Box.exe skal man installere alle RealTracks. Der er nu kommet en Master installer, som installerer alle RealTracks, hvis de ligger i samme mapppe.
Efter en vellykket installation kan man endelig komme i gang. Band-in-a-Box skal nu aktiveres med et serienummer. Aktiver med det medfølgende serienummer fra Hjælp menuen.
Et første blik på den nye brugerflade afslører at BIAB har fået et meget mere velordnet udseende. Ikonerne er ordnet i logiske grupper og en del ikoner er forsvundet. De funktioner de repræsenterede findes nu som undermenuer i andre ikoner.
Mixeren er fastgjort i højre hjørne og har fået en masterfader. Jeg må indrømme, det irriterer mig at mixeren ligger ned og ikke vender som en ”almindelig” mixer. Man kan nu fryse enkelte spor direkte fra mixeren.
Dropboksen er forbedret, så den nu er delt i fire og man kan umiddelbart se, hvor man skal droppe.
Stilartvælgeren (Style Picker) har fået en forbedring som gør, at man lynhurtigt kan høre en stilart. Man skal blot dobbeltklikke på stilartnavnet. Dette er enormt tidsbesparende, da man ofte bruger rigtig meget tid til at finde den helt rigtige stilart.
Akkordarket har fået en ny font, som ser rigtig godt ud. Alt i alt er brugerfladen mere velordnet og mere moderne at se på.
Der er kommet mange rigtig lækre RealTracks. Det er som om deres RealTraks bliver bedre og bedre!. Der er også kommet flere HiQ lyde samt masser af Super Midi Tracks.
En anden større ny funktion er UserTracks, Det er hjemmelaved RealTracks. Jeg har endnu ikke prøvet at lave nogle, men det ser ud til at være ret overkommeligt.
Endvidere er der kommet en Vocal synth som kan synge (en japansk sangerinde!) BIAB sange hvis de indeholder tekst. Det er vist mest pjat! Alt i alt er det en af de større opgraderinger, som absolut er pengene værd. Se nedenstående billede af brugerfladen.
Last edited by lindbjerg; 12/08/1308:33 AM.
Musiker. Har lille musikproduktions virksomhed (nodeskrivning, undervisning, studie, oversættelse af bl.a. BIAB). Hvis du synes Band-in-a-Box er vanskelig at komme i gang med, kan jeg tilbyde undervisning via Skype, - også i Cubase. Se min Facebook profil Lindbjerg Musikproduktion
Band-in-a-Box® 2025 pour Windows est disponible en Français.
Le téléchargement se fait à partir du site PG Music
Pour ceux qui auraient déjà acheté la version 2025 de Band-in-a-Box (et qui donc ont une version anglaise), il est possible de "franciser" cette version avec les patchs suivants:
Band-in-a-Box 2025 für Windows Deutsch ist verfügbar!
Die deutsche Version Band-in-a-Box® 2025 für Windows ist ab sofort verfügbar!
Alle die bereits die englische Version von Band-in-a-Box und RealBand 2024 installiert haben, finden hier die Installationsdateien für das Sprachenupdate:
Update Your Band-in-a-Box® 2025 to Build 1128 for Windows Today!
Already using Band-in-a-Box 2025 for Windows®? Download Build 1128 now from our Support Page to enjoy the latest enhancements and improvements from our team.
Already using RealBand® 2025 for Windows®? Download Build 5 now from our Support Page to ensure you have the latest enhancements and improvements from our team.
PowerTracks Pro Audio 2025 is here! This new version introduces many features, including VST3 support, the ability to load or import a .FLAC file, a reset option for track height in the Tracks window, a taller Timeline on the Notation window toolbar, new freeze buttons in the Tracks window, three toolbar modes (two rows, single row, and none), the improved Select Patch dialog with text-based search and numeric patch display, a new button in the DirectX/VST window to copy an effects group, and more!
First-time packages start at only $49. Already a PowerTracks Pro Audio user? Upgrade for as little as $29!
Video: Summary of the New Band-in-a-Box® App for iOS®
Join Tobin as he takes you on a tour of the new Band-in-a-Box® app for iOS®! Designed for musicians, singer-songwriters, and educators, this powerful tool lets you create, play, and transfer songs effortlessly on your iPhone® or iPad®—anytime, anywhere.
One of our representatives will be happy to help you over the phone. Our hours of operation are from
6:00AM to 6:00PM PST (GMT -8) Monday thru Friday, and 8:00AM to 4:00PM PST Saturday. We are closed Sunday. You can also send us your questions via email.
One of our representatives will be happy to help you on our Live Chat or by email. Our hours of operation are from
6:00AM to 6:00PM PST (GMT -8) Monday thru Friday; 8:00AM to 4:00PM PST (GMT -8) Saturday; Closed Sunday.