You need to be logged in to post
Options
Index
#559466 - 10/16/19 12:49 PM [Deutsches Band-in-a-Box User Forum] BIAB + Synthesizer V (Vocaloid) = interessante Kombi
Registered: 09/18/19
Loc: Karlsruhe, Germany
Prof P Offline
Newbie

Hallo allerseits,

falls sich jemand für Vocaloids bzw. das noch relativ neue Synthesizer V interessiert: habe kürzlich im Showcase über mein Projekt dazu berichtet. Bin nicht sicher, inwieweit das jeder mitliest:

https://www.pgmusic.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=558708#Post558708

Meiner persönlichen Meinung nach sind BIAB und Synthesizer V (https://synthesizerv.com/en/) natürliche Partner. Ich finde die Software sehr interessant, insbesondere da sie als Trial mit vollem Funktionsumfang kostenlos downloadbar ist. Die Qualität der Gesangssynthese überzeugt noch nicht 100%, aber ich gehe mal davon aus, dass es die nächste und übernächste Generation dieser Software in ein paar Jahren locker mit Adele & Co. aufnehmen werden können. Für meine Zwecke komme ich mit Eleanor Forte vorläufig gut zurecht.

Hintergrundinfos:
http://armin-pfannenschwarz.de/music/
https://open.spotify.com/album/029MycL9PaYb3zZvyqyY4M
https://www.youtube.com/watch?v=cuAr0NiPNm4&list=PLF4rJqWu0Ucdj34DSIi7rNSt6Wzgsh84p

LG

Armin

BIAB + Synthesizer V + Reaper + whatever helps

https://open.spotify.com/artist/6og4V0RZATGwP9an8Ocygb

#559887 - 10/19/19 09:15 PM [Deutsches Band-in-a-Box User Forum] Re: BIAB + Synthesizer V (Vocaloid) = interessante Kombi [Re: Prof P]
Registered: 02/18/09
Loc: Süddeutschland
Bubix Offline
Apprentice

Registered: 02/18/09
Loc: Süddeutschland
Grüße nach Karlsruhe interessant deine Projekte

#560086 - 10/21/19 06:34 AM [Deutsches Band-in-a-Box User Forum] Re: BIAB + Synthesizer V (Vocaloid) = interessante Kombi [Re: Prof P]
Registered: 09/09/11
Loc: Berlin, Germany
Brille Offline
Journeyman

Hallo Professor P.
Das ist ein interessantes VST-Plugin und deine Songs damit klingen ganz schick. Ich habe mir dann mal die Webseite von Synthesizer V angeschaut. Dort wird es mir allerdings etwas zu, sagen wir, buntpoppig ("mulmig" könnte ich auch sagen). Sobald ich auf Download bzw. Get License klicke, klingt alles irgendwie chinesisch für mich ;-). Einen richtigen Anbieterhinweis finde ich nicht und naja, es schürt bei mir nicht genug Vertrauen, mir das Freetrial auf den Rechner zu packen.

#560130 - 10/21/19 11:55 AM [Deutsches Band-in-a-Box User Forum] Re: BIAB + Synthesizer V (Vocaloid) = interessante Kombi [Re: Brille]
Prof P Offline
Newbie

Hallo Brille,

danke!

Richtig - diese China-Website für den Kauf der Software ist eine ergonomische Katastrophe. Man kriegt zwar irgendwann auch englische bzw. verständliche Buttons, aber die sind schon sehr versteckt.

Ich meinte auch nur den Trial-Download direkt von der Website https://synthesizerv.com/en/download/, hier auf "Get Free Trial", dann öffnet sich auch schon der ganz normale Windows-Download-Dialog und fragt, wohin man die Datei gerne möchte. Dann noch eine oder mehrere Voicebanks dazu und fertig. Das ist schlank und gut gemacht.

LG
Armin

P.S.: Ich nutze es übrigens nicht als Plugin, sondern als Standalone. Dürfte aber Geschmackssache sein.

#560241 - 10/22/19 06:38 AM [Deutsches Band-in-a-Box User Forum] Re: BIAB + Synthesizer V (Vocaloid) = interessante Kombi [Re: Prof P]
Brille Offline
Journeyman

Hallo Armin,
Japanisch? Chinesisch? Keine Ahnung, wo die Programmierer sitzen. Dazu finde ich auch im Forum des Anbieters nichts. Der Hinweis unter dem Namen des Gründers auf Twitter wird übersetzt mit "Chinese, der japanisch studiert". Ich halte mich immer zurück, Programme auf den Rechner zu packen, von denen ich nicht weiß, was sie machen und zu wem sie womöglich ausgeforschte Daten senden, erst recht, wenn Programme gratis angeboten werden.

Interessant wäre es aber trotzdem mal, zu erfahren, wie genau du Deine Songs mit Band in a Box und SynthV produzierst. Vielleicht kannst du, wenn du Zeit und Lust hast, ein paar "Betriebsgeheimnisse lüften" und mal so einen typischen Produktionsablauf skizzieren? Wäre sicher sehr informativ für alle!

#560443 - 10/23/19 11:49 AM [Deutsches Band-in-a-Box User Forum] Re: BIAB + Synthesizer V (Vocaloid) = interessante Kombi [Re: Prof P]
Prof P Offline
Newbie

Hallo Brille,

ja, das mit dem Datenschutz ist ein Problem. Deshalb habe ich alle meine Geheimnisse schon aktiv an die NSA durchgegeben, jetzt kann mir keiner mehr was ;-))

Zur Produktion: Ist eigentlich nicht schwierig. Bei Gelegenheit mache ich mal ein richtiges "Making of" und stelle es hier rein.

LG
Armin

#560519 - 10/24/19 02:19 AM [Deutsches Band-in-a-Box User Forum] Re: BIAB + Synthesizer V (Vocaloid) = interessante Kombi [Re: Prof P]
Brille Offline
Journeyman

Hey, Prof. P.

Moment, das kann nicht stimmen, ich habe eben mal beim NSA nachgesehen. Bei wem du letzten Mittwoch abend wirklich warst (du warst nämlich gar nicht in der Eckkneipe!), hast du noch nicht dorthin gemeldet. ;-)

Auf so ein kleines Making off wäre ich gespannt.

#560528 - 10/24/19 03:56 AM [Deutsches Band-in-a-Box User Forum] Re: BIAB + Synthesizer V (Vocaloid) = interessante Kombi [Re: Prof P]
Registered: 05/01/15
Loc: Germany NRW Essen
Borbeckvideo Offline
Enthusiast

Registered: 05/01/15
Loc: Germany NRW Essen
Ja, dem schließe mich an, würde mich auch freuen, etrwas mehr darüber zu erfahren. Hab es mal heruntergeladen, aber es sind für mich noch zu viele Fragen offen, wie man damit umgehen kann.

PG Music News
Band-in-a-Box® 2020 for Windows Updated!

If you're using Band-in-a-Box® 2020 for Windows along with the DAW Plugin, you're going to love the latest free patch update, which resolves any issues had with multiple instances of program files running that resulted in the DAW Plugin closing.

Learn more about this free update patch (which also includes VST DAW Plugin 2.6.8) and download it here.

#TBT - The Introduction of Xtra Styles PAKs for Band-in-a-Box!

We've just released Xtra Styles PAK 9 for Band-in-a-Box® 2020, and to celebrate we've put ALL of our Xtra Styles PAKs on SALE until June 30, 2020!

Xtra Styles PAKs were first introduced in August 2016, and required the Band-in-a-Box® 2016 and higher UltraPlusPAK, EverythingPAK, or Audiophile Edition.

You may notice that all of our Xtra Styles PAKs require the 'latest' UltraPAK or higher - this is because they utilize our complete (and at the time current) library of RealTracks and RealDrums.

What are Xtra Styles?
Xtra Styles are RealStyles created by our development team. They've taken our existing RealTracks and RealDrums collection and remixed them to make the new and unique arrangements heard with every new Xtra Styles PAK released.

These RealStyles are Band-in-a-Box® styles that only use RealTracks and RealDrums - the result: an incredible band to back you up and perform your songs

Xtra Styles PAKs are on SALE until June 30th!
Purchase the complete Xtra Styles PAKs library with over 1,400 RealStyles for the special price of $199 (reg. $349)

Already have a few of our Xtra Styles PAKs? Top up now - each of our 9 Xtra Styles PAKs are just $29 (reg. $49)!

Learn more about Xtra Styles PAKs for Band-in-a-Box and listen to demos here.

Mac user? Click here for demo and purchase links.

How-to Video: Section Text labels and Lyrics

Check out our special YouTube Channel, PG Music Inc. Support Videos, which is where we share videos our support team makes at the request of a customer, or to help out an existing customer issue.

The latest video, Band-in-a-Box How to: Section Text labels and Lyrics quickly walks you through section text labels and lyrics in Band-in-a-Box for Windows! Watch now...

Want to see a specific video? Share your request here.

#TipTuesday - Band-in-a-Box® Patch Updates

We never stop here at PG Music, so make sure that you check in on your installation of Band-in-a-Box® occasionally - we frequently release free patch updates to enhance existing versions, and fix 'bugs' reported by program users.

Windows program updates can be found here. We have a separate page for Mac updates, here.

You can also setup Band-in-a-Box® to check for updates automatically! Head to the Preferences window in the program, and select "Automatically check for updates every [__] days" (choose your number).

Not sure which "build" you have? Help | About... will bring up a window that will show your exact version number!

Band-in-a-Box® 2020 - Xtra Styles PAK 9 & Loops-with-Style PAK 2 Bundle!

Have you heard? We have NEW Band-in-a-Box Add-ons!

Xtra Styles PAK 9 and Loops-with-Style PAK 2 will SUPERCHARGE your Band-in-a-Box® 2020 UltraPAK, UltraPAK+, or Audiophile Edition!

200 NEW RealStyles have been added with Xtra Styles PAK 9 - 50 Rock-Pop, 50 Jazz, 50 Country, and 50 Folk & Beyond 2!

Loops-with-Style PAK 2 includes 100 NEW Loops and 50 NEW styles, and adds 2 new genres to our Loops-with-Style collection: gospel and funk!

Bundle both the Xtra Styles PAK 9 and Loops-with-Style PAK 2 into one convenient purchase, only $48 until June 30th! Click here to choose your purchase.

Mac user? Click here for your order links.

RealBand 2020 for Windows Updated Harmonies Feature!

The latest RealBand 2020 Update includes enhancements to the harmonies feature, improvements for audio recording, and more!

Click here to review and download this free update patch (build 4).

Video: Band-in-a-Box® - Xtra Styles PAK 9 Overview & Demos

Xtra Styles PAK 9 includes 200 NEW RealStyles for Rock-Pop, Jazz, Country, and Folk & Beyond!

There are 50 new RealStyles for each genre, with MultiStyles included in each genre too!

Learn more about loading and using Xtra Styles PAK 9 in Band-in-a-Box® 2020 and listen to the demos for the 200 new RealStyles in Xtra Styles PAK 9 with our latest video: Band-in-a-Box® - Xtra Styles PAK 9: Overview & Demos.

Add Xtra Styles PAK 9 to your band for just $29 until June 30th! Order here.

Windows user? Click here for Windows purchase links and details.

Forum Stats
32248 Members
65 Forums
64480 Topics
546792 Posts

Max Online: 2537 @ 01/19/20 07:09 AM
Newest Members
Cojande, cubemixer, leegeek, gitarrist8, Gabrielle1965

32248 Registered Users
Top Posters (30 Days)
MarioD 223
VideoTrack 169